IRL476 Politics and Society in Europeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL476
Ders İsmi: Politics and Society in Europe
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Avrupa'nın toplumsal ve siyasal yapısı hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bir Bölge Olarak Avrupa; Avrupa’nın Tarihine Genel Bakış; Avrupa ve Avrupa Kültürü; Avrupa’nın Siyasi Bütünleşmesi; Avrupa ve Din; Avrupa ve Modernite; Avrupa ve Demokrasi; Avrupa ve Ulus-devlet.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) AB'nin temel politik, sosyal ve ekonomik yapılarının evrimini tarif ve analiz eder
2) Avrupa entegrasyonu ve genişlemesinin temel teorilerini analiz eder
3) Avrupa siyasi parti sistemlerini açıklar ve ABD sistemiyle karşılaştırır
4) AB’nin çağdaş gelişimini etkileyen en dikkat çekici konuları tartışır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Derse Genel Bakış o Müfredat İncelemesi o Tanıtımlar o Kısa Anlatım o Tartışma: Neden Avrupa'yı İnceliyoruz? Yok
2) AB'nin Kökenleri ve Tarihi Bölüm 1 * Birleşik Avrupa o Avrupa'nın dönüşümü Ana materyalden ilgili kısım
3) AB'nin Kökenleri ve Tarihi Bölüm 2 o Avrupa ve Avrupa entegrasyonunun haritalanması Ana materyalden ilgili kısım
4) AB Kurumları ve Karar Verme Bölüm 1 o AB Konseyi o Avrupa Komisyonu Ana materyalden ilgili kısım
5) AB Kurumları ve Karar Verme Bölüm 2 o Avrupa Parlamentosu o Avrupa Adalet Divanı Ana materyalden ilgili kısım
6) Avrupa siyasi parti sistemleri Bölüm 1 o Avrupa Demokrasi Modelleri o Avrupa Partileri ve Parti Sistemleri Ana materyalden ilgili kısım
7) Avrupa siyasi parti sistemleri Bölüm 2 o Son Seçimlerden Örnek Olay İncelemesi o Radikal Sağın Yükselişi Ana materyalden ilgili kısım
8) Arasınav Yok
9) Avrupa ve bölgesel entegrasyon teorileri o Avrupa Entegrasyonu o Avrupa Bütünleşmesi Teorileri o Avrupa Birliği'nin genişlemesi Ana materyalden ilgili kısım
10) Avrupa politik ekonomisi o Avrupa Ekonomik Topluluğu Avrupa Para Birliği ve Avronun Doğuşu Ana materyalden ilgili kısım
11) Avrupa'da refah politikası o Altın Çağ ve refah devletinin genişlemesi o Çağdaş Avrupa'da Sağlık ve Refah o Avrupa'da Yeniden Dağıtım ve Büyüme o Küreselleşme ve Avrupa Sosyal Modeli Ana materyalden ilgili kısım
12) Güvenlik ve Savunma Politikası / AB ve ABD o Ortak CFSP / EDSP Politikasına Doğru o Değişen Uluslararası Sistem *Transatlantik İlişki o Dış Politikadaki Farklılıkları Açıklamak Ana materyalden ilgili kısım
13) Demokrasi ve Avrupa Birliği'ne Katılım o Avrupa Politikalarına Katılım o AB'de Demokrasi Açığı? Ana materyalden ilgili kısım
14) Avrupa kimliği ve vatandaşlığı o Avrupa kimliği - yapım aşamasında bir kavram mı? o Göç ve Demografi Ana materyalden ilgili kısım
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steven Hill. Europe’s Promise. University of California Press, 2010.
McCormick John, and Olsen Jonathan. The European Union: Politics and
Policies. Westview Press, 5th ed., 2014.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ara Sınavlar 14 42
Final 15 45
Toplam İş Yükü 177