İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UIS474 | ||||||||
Ders İsmi: | Milliyetçilik ve Kimlik Politikaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, millet ve milliyetçilik kavramlarını anlamayı amaçlamaktadır. Millet nedir? Eski çağlardan beri gelen organik bir topluluk mudur, yoksa modernleşme sonucu mu ortaya çık(arıl)mıştır? Milliyetçilik nasıl ortaya çıkmıştır? Milliyetçilik nasıl gündelik hayatın parçası olmuştur ve kendini yeni baştan nasıl üretir? Günümüzde milliyetçilikle güncel siyaset arasındaki bağlar nelerdir? UIS 474 dersi, milliyetçilik literatüründeki çeşitli teorilerden yararlanarak bu soruları cevaplamayı ve milliyetçiliğin işleyişini öğrencilere anlatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Milliyetçiliğin Tarihsel Gelişimi; Milliyetçilik Tartışmalarına İlkçi Yaklaşımlar; Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar: Ekonomik, Siyasal ve Toplumsal Dönüşümler; Ernest Gellner’in Yaklaşımı; Benedict Anderson ve Milliyetçilik; Miroslav Hroch ve Milliyetçilik; Milliyetçiliğe Etnosembolist Yaklaşımlar; Etno-milliyetçilik ve Eleştirisi; Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar; Milliyetçilik Çalışmalarının Eleştirisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Derse giriş • İzlencenin gözden geçirilmesi | Yok |
2) | • Mİlliyetçiğe Giriş - Milliyetçiliğin tarihsel gelişimi | Yok |
3) | • Milliyetçilik tartışmalarına ilkçi yaklaşımlar • İlkçilik ne anlama gelir, eleştirileri nelerdir? | Bölüm 3, İlkçi Yaklaşım |
4) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: ekonomik dönüşüm • Modernizmle milliyetçilik arasındaki bağ nedir? • Modernizm ilkçi yaklaşımdan nası ayrılır?? • Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? | Bölüm 4, Modernizm, ss. 105-131 |
5) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: siyasi dönüşüm Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? Breuilly, Brass ve Hobsbawn’ın fikirleri | Bölüm 4, Modernizm, ss. 131-160 |
6) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 1 • Ernest Gellner ve Yüksek Kültürler | Bölüm 4, Modernizm, ss. 160-180. |
7) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 2 • Benedict Anderson ve Hayaali Cematler • Miroslav Hroch ve milliyetçiliğin üç fazı | Bölüm 4, Modernizm, ss. 180-208 |
8) | • Vize Sınavı | Yok |
9) | Milliyetçiliğe etnosembolist yaklaşımlar • John Armstrong ve tarihsel bakış açısı • Anthony Smith ve milletlerin etnik orijinleri | Bölüm 5, Etno Sembolizm |
10) | • Milliyetçiliğin yeni yaklaşımları ve diğer yaklaşımlarla olan farkları : Karşılaştırmalı Perspektif | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar |
11) | • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 1 Banal Milliyetçilik | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Banal Milliyetçilik |
12) | • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 2 Toplumsal Cinsiyet ve Milliyetçilik | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Feminizm ve Milliyetçilik |
13) | • Milliyetçiliğin genel Değerlendirilmesi | Bölüm 7, Sonuç Yerine |
14) | • Dönem Özeti | Yok |
15) | • Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Özkırımlı, Umut. 2009. Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: Doğu Batı.. Özkırımlı, Umut. 2010. Theories of Nationalism. New York: Palgrave. |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 180 |