UIS474 Milliyetçilik ve Kimlik Politikalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UIS474
Ders İsmi: Milliyetçilik ve Kimlik Politikaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, millet ve milliyetçilik kavramlarını anlamayı amaçlamaktadır. Millet nedir? Eski çağlardan beri gelen organik bir topluluk mudur, yoksa modernleşme sonucu mu ortaya çık(arıl)mıştır? Milliyetçilik nasıl ortaya çıkmıştır? Milliyetçilik nasıl gündelik hayatın parçası olmuştur ve kendini yeni baştan nasıl üretir? Günümüzde milliyetçilikle güncel siyaset arasındaki bağlar nelerdir? UIS 474 dersi, milliyetçilik literatüründeki çeşitli teorilerden yararlanarak bu soruları cevaplamayı ve milliyetçiliğin işleyişini öğrencilere anlatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Milliyetçiliğin Tarihsel Gelişimi; Milliyetçilik Tartışmalarına İlkçi Yaklaşımlar; Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar: Ekonomik, Siyasal ve Toplumsal Dönüşümler; Ernest Gellner’in Yaklaşımı; Benedict Anderson ve Milliyetçilik; Miroslav Hroch ve Milliyetçilik; Milliyetçiliğe Etnosembolist Yaklaşımlar; Etno-milliyetçilik ve Eleştirisi; Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar; Milliyetçilik Çalışmalarının Eleştirisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Milliyetçilik literatüründeki tartışmaları öğrenir
2) • Milliyetçiliğe farklı perspektiflerin nasıl baktığını öğrenir
3) • Günümüzde milliyetçiliğin nasıl her gün yeniden üretildiğini anlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Derse giriş • İzlencenin gözden geçirilmesi Yok
2) • Mİlliyetçiğe Giriş - Milliyetçiliğin tarihsel gelişimi Yok
3) • Milliyetçilik tartışmalarına ilkçi yaklaşımlar • İlkçilik ne anlama gelir, eleştirileri nelerdir? Bölüm 3, İlkçi Yaklaşım
4) • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: ekonomik dönüşüm • Modernizmle milliyetçilik arasındaki bağ nedir? • Modernizm ilkçi yaklaşımdan nası ayrılır?? • Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? Bölüm 4, Modernizm, ss. 105-131
5) • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: siyasi dönüşüm Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? Breuilly, Brass ve Hobsbawn’ın fikirleri Bölüm 4, Modernizm, ss. 131-160
6) • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 1 • Ernest Gellner ve Yüksek Kültürler Bölüm 4, Modernizm, ss. 160-180.
7) • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 2 • Benedict Anderson ve Hayaali Cematler • Miroslav Hroch ve milliyetçiliğin üç fazı Bölüm 4, Modernizm, ss. 180-208
8) • Vize Sınavı Yok
9) Milliyetçiliğe etnosembolist yaklaşımlar • John Armstrong ve tarihsel bakış açısı • Anthony Smith ve milletlerin etnik orijinleri Bölüm 5, Etno Sembolizm
10) • Milliyetçiliğin yeni yaklaşımları ve diğer yaklaşımlarla olan farkları : Karşılaştırmalı Perspektif Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar
11) • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 1 Banal Milliyetçilik Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Banal Milliyetçilik
12) • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 2 Toplumsal Cinsiyet ve Milliyetçilik Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Feminizm ve Milliyetçilik
13) • Milliyetçiliğin genel Değerlendirilmesi Bölüm 7, Sonuç Yerine
14) • Dönem Özeti Yok
15) • Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özkırımlı, Umut. 2009. Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: Doğu Batı..

Özkırımlı, Umut. 2010. Theories of Nationalism. New York: Palgrave.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180