PSY361 Presentation Techniques in Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hukuk
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY361
Ders İsmi: Presentation Techniques in Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikoloji alanında sunum yapma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği: Araştırmaya ilişkin yazma ve sunuş becerilerinin, TÜBİTAK proje formatına göre tasarlanması, hazırlaması, uygulanması, veri analizi ve sunuşların tartışılması aracılığıyla geliştirilmesi. American Psychological Association (APA) yazım kuralları ve formatı temelinde kısa rapor ve sunma becerileri olarak hazırlanması. Araştırma desenini ve uygulamayı yansıtan posterlerin hazırlanması. Araştırma deseni ve uygulamaların sunuş olarak paylaşılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yöntem ve ölçme derslerinde kazandıkları bilgi ve becerileri bütünleştirebilme
2) Etkili bir proje sunuşu hazırlayabilecek, sunum yapmada kişisel bir dil ve iletişim becerileri geliştirme.
3) Seminerleri dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme.
4) TUBİTAK başvuru formlarına uygun proje yazma becerisini kazanma
5) APA kurallarına uygun rapor yazma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
2) Özet Yazımı Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
3) Özet Yazımı Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
4) Slayt Düzeni Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
5) Sunum Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
6) Giriş Bölümü Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
7) Dinleyicileri Sunuma Katma Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
8) Sunum Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
9) Metot ve Sonuç Bölümü Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
10) Sözsüz İletişim Teknikleri Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
11) Sunum Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
12) Tartışma Bölümü Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
13) Sunumu Tamamlama Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
14) Sunumu Tamamlama Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
15) Tekrar Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu- 6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaktüs Yayınları
Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri,2008. Elif Kuş. Anı Yayınları
Diğer Kaynaklar: Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu- 6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaktüs Yayınları
Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri,2008. Elif Kuş. Anı Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 2 30 60
Ödevler 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 188