Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EEE526 | ||||||||
Ders İsmi: | DSP-Based Electromechanical Motion Control | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kurs, DSP'lerin mimari özellikleri açısından DSP tabanlı motor kontrolünün arka planını gözden geçirir ve yüksek performanslı motor/hareket kontrolünde DSP uygulamalarını inceler. |
Dersin İçeriği: | Introduction to the TMS320F28335 DSP Controller. C2xx DSP CPU and Instruction Set. General Purpose Input/Output (GPIO) Functionality. Interrupts on the TMS320F28335 . The Analog-to-Digital Converter (ADC). The Event Managers (EVA, EVB). DSP-Based Implementation of DC-DC Buck-Boost Converters. DSP-Based Control of Stepper Motors. DSP-Based Control of Permanent Magnet Brushless DC Machines. Park and Clarke's Transformations. Space Vector PWM. DSP-Based Control of Permanent Magnet Synchronous Machines. DSP-Based Vector Control of Induction Motors. Induction Motor Simulation and Control Using Software Packages. DSP-Based Control of Switched Reluctance Motor Drives. DSP-Based Control of Matrix Converters. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction, Brief Introduction to Peripherals, Types of Physical Memory, Software Tools, Introduction to the C2xxDSP Core and Code Generation | Ders Notu |
2) | The Components of the C2xx DSP Core, Mapping External Devices to the C2xx Core and the Peripheral Interface, System Configuration Registers, Memory, Memory Addressing Modes, Assembly Programming Using the C2xxDSP Instruction Set. | Ders Notu |
3) | General Purpose Input/output (GPIO) Functionality, Pin Multiplexing (MUX) and General Purpose I/O Overview, Multiplexing and General Purpose I/O Control Registers, Using the General Purpose I/O Ports, General Purpose I/O Exercise | Ders Notu |
4) | Introduction to Interrupts, Interrupt Hierarchy, Interrupt Control Registers, Initializing and Servicing Interrupts in Software, 5 Interrupt Usage Exercise | Ders Notu |
5) | ADC Overview, Operation of the ADC, Analog to Digital Converter Usage Exercise, Overview of the Event Manager, Event Manager Interrupts, General Purpose(GP) Timers, Compare Units | Ders Notu |
6) | Capture Units and Quadrature Encoded Pulse (QEP) Circuitry, General Event Manager Information, Exercise: PWM Signal Generation | Ders Notu |
7) | DSP-Based Implementation of DC-DC Buck-Boost Converters: Introduction, Converter Structure, Continuous Conduction Mode, Discontinuous Conduction Mode | Ders Notu |
8) | Connecting the DSP to the Buck-Boost Converter, Controlling the Buck- Boost Converter, Main Assembly Section Code Description, Interrupt Service Routine, The Regulation Code Sequences | Ders Notu |
9) | DSP-Based Control of Stepper Motors: Introduction | Ders Notu |
10) | The Principle of Hybrid Stepper Motor, The Basic Operation | Ders Notu |
11) | The Stepper Motor Drive System, The Implementation of Stepper Motor Control System Using the, DSP | Ders Notu |
12) | The Subroutine of Speed Control Module | Ders Notu |
13) | Uygulama | Ders Notu |
14) | Uygulama | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | DSP based Electro Mechanical Motion Control by Hamid A TOLIYAT, STEVEN CAMPBELL 2004 CRC Press,ll |
Diğer Kaynaklar: | DSP based Electro Mechanical Motion Control by Hamid A TOLIYAT, STEVEN CAMPBELL 2004 CRC Press,ll |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
2) | Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 1 |
7) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 4 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
11) | Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 4 |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Ders | |
Laboratuvar | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |