Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT711 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere yönetime ilişkin gelişmeleri öğretmek ve bilim ile uygulama arasındaki irtibatı kurmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yönetim bilimindeki gelişmeleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değişim Yönetimi | makale |
2) | Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler | makale |
3) | Farklılıkların Yönetimi | makale |
4) | farklılıkların yönetimi | makale |
5) | Kaotik Ortamda Yönetim | makale |
6) | Bilgi Yönetimi | makale |
7) | arasınav | makale |
8) | Kurumsal Yönetim | makale |
9) | Kurumsal Yönetim | makale |
10) | Kurumsal Yönetim | makale |
11) | Kurumsal Yönetim | makale |
12) | Yeni Yönetim Teknikleri I | makale |
13) | Yeni Yönetim Teknikleri II | |
14) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | makale |
Diğer Kaynaklar: | article |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 4 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |