Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN103 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Video Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Önemli film kuramcılarıyla ilgili gerekli bilgi düzeyine sahip olmak Post-production sürecini öğrenmek Örnekleriyle bir filmi teknik ve estetik açıdan inceleyebilmek Sinema, video ve televizyon görüntü ve ses ile kurulacak dramatik anlatıların temel özelliklerini ve hikaye oluşturma sürecini okuyabilecek ve gerektiğinde bu tür bir uygulama yapabilecek donanıma erişmek |
Dersin İçeriği: | Film ile dilsel bir analoji yapılarak film tasarımı sürecindeki temel kavramların tartışılarak öğrenilmesi Filmin çekim, plan, sekans, bölüm gibi temel ayrımları konusunda bilgi sahibi olmak Kurgu’nun anlamı film oluşturmadaki yeri ve temel kurgu yaklaşımlarıyla ilgili donanıma sahip olmak Kamera ve kamera çekim tekniklerinin film anlatısına olan etkisiyle ilgili bilgi sahibi olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Filmin temel kavramlarına giriş, film ve dilbilgisi bağlantısını kurulması | . |
2) | Çekim, sahne, sekans gibi temel kavramların örnekler üzerinden incelenmesi | . |
3) | Bilindik örnekler üzerinden çekim, sahne ve sekans kavramlarının karşılaştırılarak video kamera ile örnekler üretimesi | . |
4) | Fikir, treatman ve senaryo ve bu kavramlar üzerinden bir filmin anatomisinin çıkarılması | . |
5) | Hikaye ve estetik-görsel seçimler arasındaki ilişkiler, örnekler üzerinden çalışma.Biçim ve içerik ilişkisinin incelenmesi | . |
6) | Film tasarımı nedir, bir film nasıl tasarlanır? Tasarım-film ilişkisi | . |
7) | Çekim ölçekleri, oranları ve açılarının incelenmesi ve filmin kuruluşu üzerindeki etkileri | . |
8) | Ara Sınav | . |
9) | Örnek bir video çekimi çalışması üzerinden incelenen tüm kavramların pratiği | . |
10) | Prodüksiyon ve post-prodüksiyon süreçlerinin tartışılması. Montaj kavramı ve montaj çeşitlerinin dünya sinemasında temel örneklerle incelenmesi | . |
11) | Montaj kuramları ve montajı öne çıkaran sinemasal yaklaşımlar. Montaj tekniği ve temel montaj programları, lineer ve non-lineer editing | . |
12) | Bir film yapımında ışık ve aydınlatma hakkında kuramsal bilgiler. Işıklandırma yöntemleri ve temel etkileri | . |
13) | Bir film yapımında ses ve efektlerin etkisi. Dublaj, ses efektleri, foley, diegetic ve non diegetic ses ve sesle ilgili diğer kavramların tartışılması | . |
14) | Final | . |
15) | Final | . |
16) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Daniel Arijon - Film Dilinin Grameri Sinemanın 5 Temel Öğesi - Joseph V. Mascelli Film Sanatı - David Bordwell, James Monaco- Bir Film Nasıl Okunur, |
Diğer Kaynaklar: | Daniel Arijon - Film Dilinin Grameri Sinemanın 5 Temel Öğesi - Joseph V. Mascelli Film Sanatı - David Bordwell, James Monaco- Bir Film Nasıl Okunur, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 3 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 3 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 3 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 3 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 3 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 3 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 3 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 10 | 100 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 |