Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT716 | ||||||||
Ders İsmi: | Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini analiz edebilme ve Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırabilme yeterliliğini sağlamaktır. Gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin; amaç ve politikalarını, yapılarını ve yönetim süreçlerini analiz edebilmektir. |
Dersin İçeriği: | Farklı eğitim sistemlerini karşılaştırma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim Sistemlerini Karşılaştırma süreçleri | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Amaç bakımından ülkeleri karşılaştıma | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Süreç bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşlaştırma | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Yapı bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırma | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Afrika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Sunular | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bakioğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi.Nobel yayınevi Seçilmiş makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Bakioğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi.Nobel yayınevi Seçilmiş makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 169 |