Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygulamalı bir sosyal bilim olarak politika analizinin gelişimi |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
2) |
Politika analizinin kapsamı |
|
3) |
Politika tartışmalarının türleri |
|
4) |
Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılması |
|
5) |
Politika alternatiflerinin belirlenmesi |
|
6) |
Politika eylemlerinin biçimlendirilmesi ve sunulması |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Politika uygulama ve politika sonuçlarının izlenmesi |
|
9) |
Politika performansının değerlendirilmesi |
|
10) |
Politaka konusunda yazılar-makaleler hazırlama |
|
11) |
Güncel eğitim politikası konuları ve sorunları – Ulusal politikalar |
|
12) |
Eğitim politikalarının irdelenmesi |
|
13) |
Global persfektiften eğitim politikası |
|
14) |
final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
Diğer Kaynaklar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme |
3 |
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme |
3 |
3) |
Okul liderliğinin temellerini bilme. |
3 |
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. |
|
6) |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma |
|
7) |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
|