Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT721 | ||||||||
Ders İsmi: | Öğretim Liderliğinin Kuramsal Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin yönetimin temel kavramları bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş, Klasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Neoklasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Modern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Örgüt ve Birey, Yönetim Teorisi, Genel Hizmetlerin Yönetimi, Parasal Kaynağın Yönetimi, Öğrenci Kaynağının Yönetimi, Eğitim Programlarının Yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim Liderliğinin Kuram ve Uygulamada Temelleri | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Kişilik Kuramları | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Davranışsal Kuramlar | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Durumsalllık ve Koşulbağımlılık Kuramı | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Lider-Üye Kuramı | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Yol-amaç Kuramı | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Bolman ve Deal Dörtlü Çerçeve | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara Sınav | |
9) | Değişim Liderliği | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Kadınlar ve Eğitim Liderliği | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Sosyal Adalet ve Liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Kültüre Duyarlı Liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Liderlik kuramlarının Eleştirisi | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Türkiye'de ve Dünyada Eğitim Liderliği Kavramının Tartışması | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Bireysel Liderlik Anlayışlarının Paylaşımı | Dersle ilgili kaynaklar |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bolman, L. G., & Deal, T. E. (2017). Reframing organizations: Artistry, choice, and leadership. John Wiley & Sons. Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. Sage. English, F. W. (Ed.). (2011). The Sage handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. Sage. Marzano,Timothy Waters,BrianA.Mcnulty-SCHOOL LEADERSHIP THAT WORKS From Research to Results-Association_for_Supervision_&_Curriculum_Development(2005) Nezahat Güçlü Serkan Koşar (2016) , Eğitimde Liderlik Kuramları :Pegem Sergiovanni, T. J. (1996). Leadership for the schoolhouse: How is it different? Why is it important?. Jossey-Bass, Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104. Leithwood, K. A., & Riehl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Nottingham: National College for School Leadership. İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar. |
Diğer Kaynaklar: | Bolman, L. G., & Deal, T. E. (2017). Reframing organizations: Artistry, choice, and leadership. John Wiley & Sons. Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. Sage. English, F. W. (Ed.). (2011). The Sage handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. Sage. Marzano,Timothy Waters,BrianA.Mcnulty-SCHOOL LEADERSHIP THAT WORKS From Research to Results-Association_for_Supervision_&_Curriculum_Development(2005) Nezahat Güçlü Serkan Koşar (2016) , Eğitimde Liderlik Kuramları :Pegem Sergiovanni, T. J. (1996). Leadership for the schoolhouse: How is it different? Why is it important?. Jossey-Bass, Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104. Leithwood, K. A., & Riehl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Nottingham: National College for School Leadership. İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 4 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 4 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 202 |