Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT722 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Lider Yöneticilik Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitimde liderliğe ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi, okul yönetimi için yeni bakış açıları ve uygulamaların geliştirilmesi |
Dersin İçeriği: | Liderliğin kuramsal temelleri ve güncel liderlik uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderlik tanımı | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Eğitim liderliği kuramları | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Okul yönetimi süreçlerinde liderliğe ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Liderliğin okullarda ve okul gelişimindeki etkileri | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Müdürlük kavramının yeniden düşünülmesi, işbirlikçi yönetim | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Dönüşümcü liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Paylaşılan liderlik ve öğretmen liderliği | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Kültürel liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Sürdürülebilir liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Etik liderlik, moral liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Yapısalcı liderlik vb. güncel liderlik tartışmaları | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Eğitim liderliği araştırmalarında yeni bakış açıları. | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Okulda liderlik uygulamaları | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Arrowsmith, T. (2005). Distributed leadership: three questions, two answers: A review of the Hay Group Education research, July 2004. Management in Education, 19, 30-33. Begley, P. T. (2001). In pursuit of authentic school leadership practices. International Journal of Leadership in Education, 4, 353-365. Bogotch, I. E. (2005). A history of public school leadership. In F. W. English (Ed.). The SAGE handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. (7-33). London, New Delhi: Sage Publications. Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. (3. Ed.) London: Sage. Crowther, F., Kaagen, S., Ferguson, M., and Hann, L. (2002). Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Evers, C. W. and Lakomski, G. (2000). Doing educational administration. Oxford: Pergamon/Elsevier. Fullan, M. (2003). The moral imperative of school leadership. Thousand Oaks: Corwin Press. |
Diğer Kaynaklar: | Arrowsmith, T. (2005). Distributed leadership: three questions, two answers: A review of the Hay Group Education research, July 2004. Management in Education, 19, 30-33. Begley, P. T. (2001). In pursuit of authentic school leadership practices. International Journal of Leadership in Education, 4, 353-365. Bogotch, I. E. (2005). A history of public school leadership. In F. W. English (Ed.). The SAGE handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. (7-33). London, New Delhi: Sage Publications. Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. (3. Ed.) London: Sage. Crowther, F., Kaagen, S., Ferguson, M., and Hann, L. (2002). Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Evers, C. W. and Lakomski, G. (2000). Doing educational administration. Oxford: Pergamon/Elsevier. Fullan, M. (2003). The moral imperative of school leadership. Thousand Oaks: Corwin Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 4 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 4 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 23 | 23 |
Final | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 254 |