Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT730 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgüt Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimini, örgüt içindeki bireyin güdülenmesi, örgütün iletişim düzeni, liderlik ve örgüt kültürünün oluşumu, örgüt içinde yaşanan sorunlar ve çözümlerini kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Örgüt psikolojisi, yönetim kuramları, motivasyon. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütün tanımı, çalışma yaşamı açısından örgüt türleri | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Yönetim kuramları içinde örgüt psikolojisinin yeri | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Motivasyonun oluşma süreci ve güdü çeşitleri | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Motivasyonda kapsam ve süreç kuramları | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Motivasyonda özendirici-ekonomik araçlar | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Motivasyonda psiko-sosyal ve örgütsel-yönetsel araçlar | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Örgütsel iletişim, tanımı ve işleyişi | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | Dersle ilgili kaynaklar |
9) | Örgüt içinde birey ve kişilik, kişilik-iş uyumu | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Geleneksel ve Çağdaş Liderlik Tarzları | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Örgüt kültürü ve unsurları | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Sendikal Bağlılık, Sendikal Katılım ve Sendikal Doyum | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz (2008), Örgütsel Psikoloji, Alfa Aktüel Basım Yayın, Bursa, 2008. Enver Özkalp ve Çiğdem Kırel (2010), Örgütsel Davranış, Ezgi Kitabevi, T. Demirbilek ve Ö. Çakır (2001), Sendikal Bağlılık, Petrol-İş Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz (2008), Örgütsel Psikoloji, Alfa Aktüel Basım Yayın, Bursa, 2008. Enver Özkalp ve Çiğdem Kırel (2010), Örgütsel Davranış, Ezgi Kitabevi, T. Demirbilek ve Ö. Çakır (2001), Sendikal Bağlılık, Petrol-İş Yayınları, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | |||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | |||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | |||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 3 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 3 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 3 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 20 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 193 |