İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CE553 | ||||||||
Ders İsmi: | Betonun Boyutsal Kararlılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHSANOLLAH BEGLARIGALE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AHSANOLLAH BEGLARIGALE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1 Betonun gerilme-şekil değiştirme ilişkisini tanımlayabilme 2 Betonun elastisite modülünü açıklayabilme 3 Betonda yükleme dışında meydana gelen deformasyonları ayırt edebilme 4 Reojojik modelleri uygulayabilme 5 Betonun hacim değişikliğini etkileyen faktörleri tanımlayabilme |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, betonun doğrusal olmayan gerilme-birim şekil değiştirme ilişkisi, şekil değiştirme kapasitesi ve elastisite modülü incelenecektir. Ayrıca agrega, çimento hamuru, arayüzey geçiş bölgesi ve test parametrelerinin beton dayanımına ve elastisite modülüne etkileri tartışılacaktır. Kuruma büzülmesi gibi farklı büzülme mekanizmalarını ve sünme davranışını etkileyen parametreler ele alınacaktır. Ayrıca büzülme ve sünme mertebesini tahmin için kullanılan reolojik modeller bu ders kapsamında irdelenecektir. Öte yandan kütle betonları için çok önemli bir boyutsal kararlılık sorunu olan termik büzülme bu ders kapsamında incelenecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program, ders başladığında belirlenecektir. | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | • Mindness, S., and Young, J.F., Concrete, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, 1981. • Povindar Kumar Mehta and Paulo J.M. Monteiro: Concrete: Microstructure, Properties and Materials. Third Edition, McGraw-Hill Professional. |
Diğer Kaynaklar: | • Mindness, S., and Young, J.F., Concrete, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, 1981. • Neville, A.M., Properties of Concrete, Longman Group Limited, Fourth Edition, 1995. • Povindar Kumar Mehta and Paulo J.M. Monteiro: Concrete: Microstructure, Properties and Materials. Third Edition, McGraw-Hill Professional. • Textbook |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | ||||||
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | ||||||
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | 3 |
2) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | 3 |
3) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
4) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | 3 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 285 |