Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT731 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgüt Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt Sosyolojisi dersi, bürokratik sistemlerin incelenmesi yoluyla bir örgüt içerisindeki kolektif eylem mantığının anlaşılmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Konu, bir örgütü oluşturan bireysel ya da kolektif aktörler arasındaki erk ilişkilerine odaklanan stratejik analiz çerçevesinden incelenecek ve insanların örgüt içerisinde işbirliği ya da çatışma oyununu nasıl oynadıkları açıklanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş : Örgütsel düşüncenin başlıca aşamaları | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | İlk örgütler, ilk kuramlar (1) : Max Weber ve rasyonalite | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | İlk örgütler, ilk kuramlar (2) : F. W. Taylor ve şirketin rasyonelleştirilmesi | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Örgütlerde insan faktörünün keşfi | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Sistem olarak örgütler | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Sosyolojik örgüt çözümleme modelleri (1) : Yapısal olumsallık teorisi | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Sosyolojik örgüt çözümleme modelleri (2) : Stratejik analizin temel kavramları | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Somut eylem sistemlerinin stratejik analizi (1) | Dersle ilgili kaynaklar |
9) | Somut eylem sistemlerinin stratejik analizi (2) | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Vaka çözümlemeleri | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Kimlik, kültür ve örgüt (1) : İş yerinde kimlikler | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Kimlik, kültür ve örgüt (2) : Bir etkileşim zinciri olarak kültür, örgüt ve aktör | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Vaka çözümlemeleri | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Sonuç : Örgütlerde değişimin yönetimi | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı | Dersle ilgili kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | KATZ, D. et KAHN, R. L., The Social Psychology of Organizations, New York, Wiley Int., 1966. |
Diğer Kaynaklar: | KATZ, D. et KAHN, R. L., The Social Psychology of Organizations, New York, Wiley Int., 1966. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 4 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 3 | 84 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 |