Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT733 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Planlama Modelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye ve dünya ölçeğinde eğitim sistemlerinin ekonomik yönden genel karşılaştırılması çerçevesinde eğitim planlamasının gerekliliğini kavrama ve planlama modellerinin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Eğitim planlaması ve planlama yaklaşımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim Planlaması Nedir? | İlgili kaynaklar. |
2) | İnsan Gücü Planlaması Modeli | İlgili kaynaklar |
3) | Toplumsal İstem Modeli | İlgili kaynaklar |
4) | Eğitimde Verim Oranları Modeli (Maliyet-Yarar Modeli) | İlgili kaynaklar |
5) | Maliyet-Etkililik Modeli | İlgili kaynaklar |
6) | Girdi- Çıktı Modeli | İlgili kaynaklar |
7) | Uluslararası Karşılaştırmalar Modeli | İlgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Doğrusal Programlama Modeli | İlgili kaynaklar |
10) | Sentetik Planlama Modeli | İlgili kaynaklar |
11) | Stratejik Planlama Modeli | İlgili kaynaklar |
12) | Stratejik Planlamanın Aşamaları | İlgili kaynaklar |
13) | Edim(Performans) Programı ve Etkinlik(Faaliyet) Raporu | İlgili kaynaklar |
14) | Stratejik Planlama ve Eğitim Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Adem, M. (2008). Eğitim planlaması, Ekinoks Yayınevi. Aksu, Mualla. Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi. Anı Yayıncılık, Ankara 2002 Coombs, P. (1973). Çev. Mıhçıoğlu C. (1973). Eğitim planlaması nedir?,Milli Eğitim Basım Evi. Ereş, F.( 2004). Eğitim yönetiminde stratejik planlama, Gazi Üniversitesi EndüstriyelSanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 15. Ergen, H.( 2013). Türkiye’de eğitimde planlama yaklaşımı ve kullanılan eğitim göstergeleri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: 9, sayı: 2. Hesapçıoğlu, M. (1984). Türkiye’de insan gücü ve eğitim planlaması,Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Karakütük, K. (2012). Eğitim planlaması, Elhan Kitap, Ankara Kılıç, M. ve Erkan, V. ( 2008). Stratejik planlama ve dengeli performans yönetimi yaklaşımları bir arada olabilir mi?, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 2. Necdet, K. (2011). Genç istihdamı, Çankaya Üniversitesi Gündem Dergisi, sayı: 39. Vardar, Yüksel. Stratejik Planlama, Ankara 2011Erişim Tarihi:1 Mayıs 2015 www.tobb.org.tr/…/Stratejik%20Planlama%20.ppt Yılmaz, Hasan.Doğrusal Programlama Tekniği İle Üretim Planlamasının Mobilya Sektöründe Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 |