Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE201 | ||||||||
Ders İsmi: | İstanbul | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari bakış açısından yaşadıkları ve eğitim gördükleri şehri daha yakından tanımak |
Dersin İçeriği: | İstanbul, Türkiye'nin kuzey kıyısındaki Boğaz'ın Avrupa ve Asya yakası olarak adlandırılan iki bölgesinde yer alan çok zengin bir tarihe ve önemli konuma sahip modern bir metropoldür. Bu şehir tarih öncesi dönemlerden üç imparatorluk için başkent olmaya kadar derin köklere sahiptir. İstanbul, 15 milyondan fazla nüfusa sahip modern dünyada hala canlı olan çok katmanlı bir yerleşim yeridir. İstanbul'u anlamak için bu ders katman katman değerlendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
1) | Derse giriş | |
2) | İstanbul tarihi ve mimarisi hakkında genel bilgiler | |
3) | Kentin tarih öncesi dönemleri | |
4) | Bizans ve Kalkedon | |
5) | Roma İmparatorluğu dönemi | |
6) | Erken Bizans İmparatorluğu dönemi | |
7) | Orta Bizans İmparatorluğu dönemi | |
8) | Geç Bizans İmparatorluğu dönemi | |
9) | Early Ottoman Empire period | |
10) | Orta Osmanlı İmparatorluğu dönemi | |
11) | Geç Osmanlı İmparatorluğu dönemi | |
12) | 1920'ler ve erken Türkiye Cumhuriyeti Dönemi | |
13) | 1950ler-1980ler | |
14) | 1990'lardan günümüze. Dersin Sonucu |
Ders Notları / Kitaplar: | Emre, B. 2017 Çok katmanlı kentte mekânsal süreklilik ve sürdürülebilir planlama yaklaşımı: Tarihi Yarımada– Tahtakale, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi Karasözen, R. 2010 “Çağdaş İstanbul Mimarlığı’nda Post-Modernizm’in rasyonel temeli”, itüdergisi/mimarlık, planlama, tasarım Cilt:5, Sayı:2 Eldem, S.H. 1974 “50 Yıllık Cumhuriyet Mimarlığı”, Akademi, Kızıltan, Z. Saner, T.2011 İstanbul’da Arkeoloji İstanbul Arkeoloji Müzeleri Arşiv Belgeleri |
Diğer Kaynaklar: | Emre, B. 2017 Çok katmanlı kentte mekânsal süreklilik ve sürdürülebilir planlama yaklaşımı: Tarihi Yarımada– Tahtakale, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi Karasözen, R. 2010 “Çağdaş İstanbul Mimarlığı’nda Post-Modernizm’in rasyonel temeli”, itüdergisi/mimarlık, planlama, tasarım Cilt:5, Sayı:2 Eldem, S.H. 1974 “50 Yıllık Cumhuriyet Mimarlığı”, Akademi, Kızıltan, Z. Saner, T.2011 İstanbul’da Arkeoloji İstanbul Arkeoloji Müzeleri Arşiv Belgeleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 4 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | 22 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 |