ARCDE202 Modern Architecture İn Turkey: Early 20Th Centuryİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCDE202
Ders İsmi: Modern Architecture İn Turkey: Early 20Th Century
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: BU DERS, İLK VE İKİNCİ ULUSAL MİMARLIK, MODERNİZM VE ULUSLARARASI MİMARLIK USLÜP VE MİMARİ GELİŞMELERE ODAKLANARAK, 19'uncu YÜZYIL SONRASI TÜRK MODERN MİMARİSİNDEKİ ÖNEMLİ GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRMEYİ HEDEFLEMEKTEDİR.
Dersin İçeriği: BU DERS, 20. YÜZYILIN İLK YARISINDA TÜRKİYE'DE MİMARİ ÜRÜNLERE BAKARAK, BATI DIŞI DÜNYALARDA MODERNLİK FİKİRİNİ MİLLİYETÇİLİK, AVANT-GARDE, DİĞER MODERNİZMLER, ULUSLARARASI USLÜP VE POSTMODERNİZM TERİMLERİ ÜZERİNDEN OKUMAYI HEDEFLEMEKTEDİR.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- TARİH, TEORİ, SANAT VE KÜLTÜR 2- MİMARİ TARİH YAZIMI 3- MİMARLIKTA DÜŞÜNME, OKUMA VE YAZMA
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ, AÇIKLAMA SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
2) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
3) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
4) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
5) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
6) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
7) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
8) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
9) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
10) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
11) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
12) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
13) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
14) SONUÇ DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).

ERIC HOBSBAWM, 1970, NATIONS AND NATIONALISM SINCE 1780 (CAMBRIDGE: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS).

BENEDICT ANDERSON, 1983, IMAGINED COMMUNITIES: REFLECTIONS ON THE ORGINS AND SPREAD OF NATIONALISM (LONDON: VERSO).

LEONARDO BENEVOLO, 1971, HISTORY OF MODERN ARCHITECTURE (UNIVERSITY OF MIT PRESS).

ALAN COLQUHOUN, 2002, MODERN ARCHITECTURE (OXFORD PAPERBACKS).

KENETH FRAMPTON, 2007, MODERN ARCHITECTURE: A CRITICAL HISTORY (THAMES AND HUDSONS).
Diğer Kaynaklar: SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).

ERIC HOBSBAWM, 1970, NATIONS AND NATIONALISM SINCE 1780 (CAMBRIDGE: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS).

BENEDICT ANDERSON, 1983, IMAGINED COMMUNITIES: REFLECTIONS ON THE ORGINS AND SPREAD OF NATIONALISM (LONDON: VERSO).

LEONARDO BENEVOLO, 1971, HISTORY OF MODERN ARCHITECTURE (UNIVERSITY OF MIT PRESS).

ALAN COLQUHOUN, 2002, MODERN ARCHITECTURE (OXFORD PAPERBACKS).

KENETH FRAMPTON, 2007, MODERN ARCHITECTURE: A CRITICAL HISTORY (THAMES AND HUDSONS).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 2 22
Sunum / Seminer 2 2 4
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60