MİM611 Toplumsal Cinsiyet ve Yapılı Çevreİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık Türkçe (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık Türkçe (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİM611
Ders İsmi: Toplumsal Cinsiyet ve Yapılı Çevre
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders toplumsal cinsiyet kavramının mekansal tarih yazımındaki etkisini çeşitli teorik ve eleştirel tartışmalar (feminist, postfemisnist, queer kuramı ve masculinity) çerçevesinde değerlendirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders toplumsal cinsiyet kavramının mekansal tarih yazımındaki etkisini çeşitli teorik ve eleştirel tartışmalar (feminist, postfemisnist, queer kuramı ve masculinity) çerçevesinde değerlendirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) -
2) -
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - -
2) Rendell, J. B. Penner and I..Borden; (2000) ‘Editor’s General Introduction; Introduction: Gender,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) Gender Space Architecture. An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge. Woolf, V. ‘A Room of One’s Own,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp. 25-28 Rendell, J. B. Penner and I..Borden; (2000) ‘Editor’s General Introduction; Introduction: Gender,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) Gender Space Architecture. An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge. Woolf, V. ‘A Room of One’s Own,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp. 25-28
3) Mimarlık Mesleğinde Kadın Olmak Erdoğdu Erkaslan, Ö. 2006. “Modern Türkiye’nin İnşasında Kadın Mimarlar,” Mimarlık ve Kadın Kimliği, Boyut Yayın Grubu: İstanbul. Mcleod, M. “Gündelik Yaşam ve ‘Öteki’ Mekanlar” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara. Türkün Dostoğlu, N., 2006, “Mimarlıkta Kadının Rolü, Dünya’ya ve Türkiye’ye Genel Bir Bakış,” Mimarlık ve Kadın Kimliği, Boyut Yayın Grubu: İstanbul.
4) - Urbach, H. (1996) ‘Closets, Clothes, disClosure,’ in Assemblage, 30, ( pp.62-73
5) Cinsiyet ve Mekan Rendell, J. ‘Gender, Space,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp.101-111
6) - Colomina, B. (1992) ‘The Split Wall: Domestic Voyeurism’, in B. Colomina (ed.) Sexuality and Space (pp.73-128), New York: Princeton Architectural Press
7) - Thys-Şenocak, L. 2007, Ottoman Women Builders: The Architectural Patronage of Hadice Turhan Sultan Women and Gender in the Early Modern World, Routledge. Lawrence, C., Women and Art in Early Modern Europe: Patrons, Collectors, and Connoisseurs, Pennsylvania State University Press.
8) Cinsiyet ve Mimari Tarih Chase, V. (1996) ‘Edith Wharton, The Decoration of Houses, and Gender in Turn-of-the-Century America’ in D. Coleman, E. Danze & C. Henderson (eds.) Architecture and Feminism (pp.130-160) New York: Princeton Architectural Press. Troutman, A. ‘The modernist boudoir and the erotics of space’ in H. Heynen and G.Baydar (eds.) Negotiating Domesticity: Spatial productions of gender in modern architecture, (pp.49-64), New York & London: Routledge. Screening: The House of Mirt
9) - Friedman, A. 1998, Family Matters: The Schroder House, by Gerrit Rietveld and Truus Schroder in Women and the Making of the Modern House, A Social and Architectural History (pp.64 -91) New York Harry N.Abrams, Inc., Publishers. Stratigakos, D., 2003, “Women and the Werkbund, Gender Politics and German Design Reform: The House that Women Built,” Journal of the Society of Architectural Historians, 62 (4)
10) - Friedman, A. 1998, ‘People Who Live in Glass Houses: Edith Farnsworth, Ludwig Mies van der Rohe and Philip Johnson,’ in Women and the Making of the Modern House, A Social and Architectural History (pp.126-160) New York Harry N.Abrams, Inc., Publishers. Colomina, B., 1996, “Battle Lines: E1029,” in Diana Agrest, Patricia Conway, Leslie Kanes Weisman (ed.) The Sex of Architecture, Harry N. Abrams, New York
11) - Lewis, R., “Harems and Hotels: Segregated City Spaces and Narratives of Identity in the Work of Oriental Women Writers” in Louise Durning & Richard Wrigley (eds) Gender and Architecture: History, Practice and Interpretation, ?: John Wiley and Sons.
12) - Zeynep Hanım, 2001, Zeynep Hanım: Özgürlük Peşinde Bir Osmanlı kadını, A Turkish Woman’s European Impressions, İstanbul: Büke.
13) - Lewis, R., “Harems and Hotels: Segregated City Spaces and Narratives of Identity in the Work of Oriental Women Writers” in Louise Durning & Richard Wrigley (eds) Gender and Architecture: History, Practice and Interpretation, ?: John Wiley and Sons.
14) - Lewis, R., “Harems and Hotels: Segregated City Spaces and Narratives of Identity in the Work of Oriental Women Writers” in Louise Durning & Richard Wrigley (eds) Gender and Architecture: History, Practice and Interpretation, ?: John Wiley and Sons.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rendell, J. B. Penner and I..Borden; (2000) ‘Editor’s General Introduction; Introduction: Gender,’ in J. Rendell, B. Penner & I.
Borden (eds.) Gender Space Architecture. An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge.

Woolf, V. ‘A Room of One’s Own,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp. 25-28)
Diğer Kaynaklar: Rendell, J. B. Penner and I..Borden; (2000) ‘Editor’s General Introduction; Introduction: Gender,’ in J. Rendell, B. Penner & I.
Borden (eds.) Gender Space Architecture. An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge.

Woolf, V. ‘A Room of One’s Own,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp. 25-28)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama
Tez Sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 7 3 21
Uygulama 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 24 24
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 36 36
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 167