CE583 Heyelan Mühendisliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE583
Ders İsmi: Heyelan Mühendisliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET KARAKAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, geoteknik kavramını edinmiş öğrencilerin yetersiz zemin koşullarında uygulamaları gereken yaklaşımları tanıyıp projelendirmeye başlamalarını sağlamayı hedeflemektedir. Gelişen teknolojilerin ışığında öğrenci inşaat piyasasındaki yöntemler hakkında bilgi edinir ve uygulama aşamasında doğru karar alma becerisini kazanır.
Dersin İçeriği: Yamaçların oluşumu, şevlerin kesilmesi
Heyelan Sınıflandırması
Ortam özelliklerinin amaca yönelik tayini
Ortam özelliklerinin ölçülmesi
Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge yöntemleri-toptan göçme
Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge- dilim yöntemleri
Kayada şev ve yamaçlar-stereografik gösterim
Kayada şev ve yamaçların analizi
Heyelan analizinde abaklarla çözüm
Kitle hareketlerinin kontrolu ve önlenmesi
Kitle hareketi analizlerinde sayısal çözümler


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yamaçların jeomorfolojisi, genel özelliklerinin anlaşılması
2) Kitle hareketlerinin tanınması
3) Kaya ve Zemin yamaçlarda sayısal hesaplamalar
4) Kitle hareketlerinin önlenmesine yönelik yaklaşımlar
5) Heyelanlara yönelik sayısal çözümlere giriş
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yamaçların oluşumu, şevlerin kesilmesi Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
2) Heyelan Sınıflandırması Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
3) Ortam özelliklerinin amaca yönelik tayini Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
4) Ortam özelliklerinin ölçülmesi -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
5) Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge yöntemleri-toptan göçme -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
6) Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge yöntemleri-toptan göçme -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
7) Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge- dilim yöntemleri -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
8) Zemin yamaçlarının duraylılığı:limit denge- dilim yöntemleri -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
9) Ara Sınav -Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
10) Kayada şev ve yamaçlar-stereografik gösterim --Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
11) Kayada şev ve yamaçların analizi ---Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
12) Heyelan analizinde abaklarla çözüm Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
13) Kitle hareketlerinin kontrolu ve önlenmesi Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork
14) Kitle hareketi analizlerinde sayısal çözümler Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Duncan,J.M. ve S.R.Wright 2005 Soil Strength ans Slope Stability J.Wiley,NewYork TÜRKÇESİ Kamil Kayabalı

Önalp, A., Arel, E., 2004. Geoteknik Bilgisi-II, “Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği”, Birsen Yayınevi, İstanbul.


Öğrencilere verilecek Ders Notları
Diğer Kaynaklar: -Önalp, A., 1982. “İnşaat Mühendislerine Geoteknik Bilgisi I ve II”, KTÜ, Trabzon.
TSE 1991 TS8853 Yamaç ve Şevlerin Dengesi ve Hesap Metodları,Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 18 252
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298