CE585 Kuvaterner Jeolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE585
Ders İsmi: Kuvaterner Jeoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET KARAKAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, geoteknik mühendisinin eğitimi için başlangıç bilgilerini anlatmaktadır. Temel bilim dalları olan jeoloji ve jeomorfoloji konuları geotekniğin de temelini oluşturmaktadır. Öğrenciye mühendislik derslerinde tartışılan konulara farklı bir bakış açısı verilir.
Dersin İçeriği: Yerkürenin Oluşumu ve Yapısı, jeolojik zamanlar, Levha tektoniği ve sonuçları, Kayaç döngüsü, Magmatik kayaçlar, Sedimantasyon ve sedimanter kayalar, Metamorfizma ve metamorfik kayalar, Kayaçların ayrışma özellikleri ve uygulama için anlamları, Yapısal jeoloji ve jeomorfoloji, Havza kavramı, Havza analizleri ve uygulamadaki anlamları, Flüviyal ve buzul jeomorfolojisi, kıyı jeomorfolojisi, Şehir ve Bölge Planlamasında Jeomorfolojinin Önemi, Türkiye jeomorfolojisi: Oluşum ve gelişimi, genel özellikler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilerin temel jeolojik bilgileri öğrenmesi.
2) Jeoloji ile İnşaat Mühendisliği arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
3) Yerkürenin oluşumu, yapısı, fiziksel özellikleri ve jeolojik zaman çizelgesinin öğrenilmesi
4) Depremlerin esasını oluşturan Levha tektoniğinin ve Türkiye’nin tektonik yapısının öğrenilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Jeoloji Bilimi Tanıtımı ve İnşaat Mühendisliği ile İlişkisi Ketin, İ., 2016. Genel Jeoloji: Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları, Graham R. Thompson, Jonathan Turk, 1998. Introduction to Physical Geology. Saunders College Pub., 432 p.
2) Yerkürenin Oluşumu ve Yapısı, Jeolojik Zamanlar
3) Levha tektoniği, Etkileri ve Türkiye’nin tektonik konumu
4) Kayaç döngüsü, Magmatik kayaçlar
5) Sedimantasyon ve sedimanter kayalar
6) Metamorfizma ve metamorfik kayalar
7) Kayaçların ayrışma özellikleri ve uygulama için anlamları
8) Ara sınav
9) Yapısal jeoloji ve jeomorfoloji
10) Havza kavramı, Havza analizleri ve uygulamadaki anlamları
11) Flüviyal ve buzul jeomorfolojisi
12) Kıyı jeomorfolojisi
13) Şehir ve Bölge Planlamasında Jeomorfolojinin Önemi
14) Türkiye jeomorfolojisi: Oluşum ve gelişimi, genel özellikler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ketin, İ., 2016. Genel Jeoloji: Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları,
Graham R. Thompson, Jonathan Turk, 1998. Introduction to Physical Geology. Saunders College Pub., 432 p.
Diğer Kaynaklar: Önalp A., Sert S., 2016. Geoteknik Bilgisi, Birsen Yayınevi,

Tarbuck, EJ and Lutgens, FK, 2011. Earth Science, Prentice Hall,

Cazeau C.J. and Hatchar R.D., 1976. Physical Geology: Principles, processes, and problems, New York: Harper & Row,.

COATES, D.R., 1980, “Geomorphic Engineering”, in Geomorphology and Engineering (Edited by Donald R. Coates), Part I, p.3-23, ISBN 0-04-551040-7, George Allen &Unwin, London.
HAILS, J.R., 1977, Applied Geomorphology in coastal-zone planning and management, in Applied Geomorphology (Edited John R. Hails), Chapter: 9, sayfa:317-361, Elsever Scientific Publishing Company, ISBN 0-444-41317-0, Amsterdam.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 18 252
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298