Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Discuss Course Syllabus and Outline
• Describe the framework of the Term Project, i.e. Main topic, team formation, key deadlines, report writing, presentation due, etc.
• Describe the main introductory terms and concepts related to organizational behavior
• Introduce the importance of studying organizational behavior
|
yok |
2) |
• İş gücü çeşitliliğinin iki ana biçimini tanımlayın
• Stereotipleri tanıyın ve kurumsal ortamlarda nasıl işlediklerini anlayın
• Temel biyografik özellikleri tanımlayın ve bunların OB ile nasıl alakalı olduğunu tanımlayın.
• Entelektüel yeteneği tanımlayın ve OB ile ilişkisini gösterin.
• Entelektüel ve fiziksel yeteneği karşılaştırın.
• Kuruluşların çeşitliliği etkili bir şekilde nasıl yönettiğini açıklayın. |
ders izlencesini tekrarı |
3) |
Bir tutumun üç bileşenini karşılaştırın.
• Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi özetleyin.
• Başlıca iş tutumlarını karşılaştırın ve karşılaştırın.
• İş tatminini tanımlayın ve bunu nasıl ölçebileceğimizi gösterin.
• İş tatmininin ana nedenlerini özetleyin.
• Memnuniyetsizliğe karşı dört çalışan tepkisi belirleyin. |
ders içeriğinin tekrarı |
4) |
Duygular ve ruh halleri arasında ayrım yapın.
• Duyguların rasyonel olup olmadığını ve hangi işlevlere hizmet ettiklerini tartışın.
• Duyguların ve ruh hallerinin kaynaklarını tanımlayın.
• Duygusal emeğin çalışanlar üzerindeki etkisini gösterin.
• Duygusal olaylar teorisini ve uygulamalarını açıklayın.
• Duygusal zekanın varlığını destekleyen ve aleyhte olan kanıtları karşılaştırın.
• Duygu düzenleme stratejilerini ve olası etkilerini tanımlayın.
• Duygular ve ruh halleri hakkındaki kavramları belirli ÖD sorunlarına uygulayın. |
Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 3: Case Incident 1 “The Pursuit of Happiness: Flexibility. Soruları cevaplayın |
5) |
Kişiliği, ölçülme şeklini ve onu şekillendiren faktörleri tanımlayın.
• Kişiliğin davranışı tahmin edip etmediğini durumun nasıl etkilediğini açıklayın.
• Kontrast terminal ve enstrümantal değerler.
• Değerlerdeki kuşak farklılıklarını karşılaştırın.
• Hofstede'nin ulusal kültürün beş değer boyutunu tanımlayın. |
Proje konusunu ve araştırma metodolojisini gönderin (önümüzdeki hafta) |
6) |
Algıyı tanımlayın ve onu etkileyen faktörleri açıklayın.
• Yükleme teorisini açıklayın ve yüklemenin üç belirleyicisini listeleyin.
• Bireylerin başkaları hakkında yargıda bulunurken kullandıkları kısayolları tanımlayın.
• Algılama ve karar verme arasındaki bağlantıyı açıklayın.
• Sınırlı rasyonellik ve sezgi ile rasyonel karar verme modelini karşılaştırın.
• Ortak karar önyargılarını veya hatalarını tanımlayın.
• Bireysel farklılıkların ve organizasyonel kısıtlamaların karar vermeyi nasıl etkilediğini açıklayın.
• Üç etik karar kriterini karşılaştırın.
• Yaratıcılığı tanımlayın ve yaratıcılığın üç aşamalı modelini tanımlayın. |
Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 5: On the Costs of Being Nice, pg.179. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın
|
7) |
Motivasyonun üç temel unsurunu tanımlayın.
• Erken motivasyon teorilerinin uygulanabilirliğini değerlendirin.
• Kendi kaderini tayin etme teorisinin tahminlerini içsel ve dışsal ödüllere uygulayın.
• Yönetim için çalışanın işe bağlılığının etkilerini tanımlayın.
• Hedef belirleme teorisini, öz-yeterlik teorisini ve pekiştirme teorisini tanımlayın. |
vize sınavına çalışın ve proje hazırlığına devam edin |
8) |
vize sınavı |
vize sınavına çalışın |
9) |
Organizasyonlarda ekiplerin artan popülaritesini analiz edin.
• Kontrast grupları ve takımlar.
• Beş tür takım arasında zıtlık oluşturun.
• Etkili ekiplerin özelliklerini belirleyin.
• Kuruluşların nasıl takım oyuncuları yaratabileceğini gösterin.
• Ne zaman takımlar yerine bireyleri kullanacağınıza karar verin. |
yok |
10) |
letişimin temel işlevlerini tanımlayın.
• İletişim sürecini ve resmi ve gayri resmi iletişimi tanımlayın.
• Kontrast aşağı, yukarı ve yanal iletişim.
• Resmi küçük grup ağlarını ve asmayı karşılaştırın ve karşılaştırın.
• Sözlü, yazılı ve sözlü olmayan iletişimi karşılaştırın. |
final projeniz üzerinde çalışın ve haftalık okuma |
11) |
• Liderlik ve yönetim karşıtlığı.
• Özellikli liderlik teorilerinin sonuçlarını özetleyin.
• Davranış teorilerinin temel ilkelerini ve ana sınırlamalarını tanımlayın.
• Liderliğin beklenmedik durum teorilerini destek seviyelerine göre değerlendirin.
• Karizmatik ve dönüşümcü liderliğin karşıtlığı.
• Otantik liderliği tanımlayın.
• Liderlik anlayışımızda mentorluğun oynadığı rolü göstermek. |
Final projesi üzerinde çalışın
Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 11: Pitfalls of E-Mail. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın
|
12) |
Gücü tanımlayın ve liderlik ile gücü karşılaştırın.
• Gücün beş temelini karşılaştırın.
• Güç ilişkilerinde bağımlılığın rolünü açıklayın.
• Dokuz güç veya etki taktiklerini ve bunların beklenmedik durumlarını tanımlayın.
• Cinsel taciz ile gücün kötüye kullanılması arasındaki bağlantıyı gösterin.
• Siyasi davranışın nedenlerini ve sonuçlarını tanımlayın.
• İzlenim yönetimi tekniklerini uygulayın.
• Bir siyasi eylemin etik olup olmadığını belirleyin. |
final projenizi hazırlamaya devam edin |
13) |
Geleneksel ve etkileşimci çatışma görüşleri arasında ayrım yapın.
• Üç tür çatışmayı ve iki çatışma mahallini tanımlayın.
• Çatışma sürecini özetleyin.
• Zıtlık dağıtıcı ve bütünleştirici pazarlık.
• Müzakere sürecinin beş adımını uygulayın.
• Bireysel farklılıkların müzakereleri nasıl etkilediğini gösterin.
• Üçüncü taraf müzakerelerinin rollerini ve işlevlerini değerlendirin. |
final projenizi hazırlamaya devam edin
Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 13: “Powerful leaders keep their (Fr)enemies close?”. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın |
14) |
Bir organizasyonun yapısının altı unsurunu tanımlayın.
• Bürokrasinin özelliklerini tanımlayın.
• Bir matris organizasyonunu tanımlayın.
• Sanal bir organizasyonun özelliklerini tanımlayın.
• Yöneticilerin neden sınırsız organizasyonlar yaratmak istediğini gösterin.
• Sözlü, yazılı ve sözlü olmayan iletişimi geliştirmek |
yok |
15) |
final sınavı |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc.
ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645
|
Diğer Kaynaklar: |
Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc.
ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek |
5 |
2) |
İş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak |
5 |
3) |
Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması |
4 |
4) |
İşletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma |
5 |
5) |
Rapor, çıktı, örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması |
4 |
6) |
Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme |
4 |
7) |
İşletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma |
5 |