CE566 Geoteknikte Arazi Deneyleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE566
Ders İsmi: Geoteknikte Arazi Deneyleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Zeminlerin özelliklerini arazide belirlemek için uygulanabilecek deney yöntemlerinin tanıtılması
2. Amaca uygun ölçüm yönteminin seçilmesi
3. Deney sonuçlarının yorumlanması
4. Deneylerden tasarımda kullanılacak parametrelerin belirlenmesi
Dersin İçeriği: Arazi Deneylerinin Tarihçesi ve Gereği
Laboratuvar - Arazi Deneyleri Karşılaştırması
Standart Penetrasyon Deneyi
Becker Penetrasyon Deneyi
Koni Penetrasyon Deneyi
Presiyometre Deneyi
Yassı Dilatometre Deneyi
Kanatlı Kesici Deneyi
Fi-kometre Deneyi
Plaka Taşıma Deneyi
Dinamik Penetrasyon
Arazi CBR Deneyi
Jeofizik Yöntemler: A) Sismik Kırılma; Yüzey Dalgalarının Spektral Analizi
Jeofizik Yöntemler: B) Elektromagnetik Dalgalar, Yeraltı Radarı, Penetrasyon Radarı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arazi deneylerinin genel tanıtımı
2) Dinamik deneyler
3) Statik deneyler
4) Jeofizik yöntemler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Arazi Deneylerinin Tarihçesi ve Gereği T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
2) Laboratuvar - Arazi Deneyleri Karşılaştırması T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
3) Standart Penetrasyon Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
4) Becker Penetrasyon Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
5) Koni Penetrasyon Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
6) Presiyometre Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
7) Yassı Dilatometre Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
8) Kanatlı Kesici Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
9) Ara sınav T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
10) Plaka Taşıma Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
11) Dinamik Penetrasyon T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
12) Arazi CBR Deneyi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
13) Jeofizik Yöntemler: A) Sismik Kırılma; Yüzey Dalgalarının Spektral Analizi T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,
14) Jeofizik Yöntemler: B) Elektromagnetik Dalgalar, Yeraltı Radarı, Penetrasyon Radarı T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Eurocode7 :Geotechnical Design 2009 Part 3: Design Assisted by Field Testing
• Geotechnical Testing, Observation, and Documentation

• Field Instrumentation and In Situ Measurements, (1986), IV. Int. Geotech. Seminar, Singapore.
• Erol ve Çekinmez 2014 Geoteknik Mühendisliğinde Saha Deneyleri, Yüksel Proje
Diğer Kaynaklar: -T.Lunne, P.K.Robertson, J.J.M.Powell, 1997, Cone Penetration Testing in Geotechnical Practice,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 18 252
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298