Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | E-MUH545 | ||||||||
Ders İsmi: | İşletme Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere ticaret hukukunun temel konularını öğretme ve bu bilgileri kullanabilme, somut olaylara uygulayabilme yeteneğini geliştirme Ticari hayattaki hukuki sorunları kavrayabilme, onları öngörebilme ve gerekirse bu sorunlarla baş edebilme. Kıymetli evrak hukukunun temel bilgilerini almalarını, poliçe, bono ve çek kavramlarını sağlama. |
Dersin İçeriği: | Ticari işletme hukuku derslerinin amacı, ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. Kıymetli evrak hukuku dersinin amacı ise, kıymetli evrak hukukunun genel ilkelerini, teorilerini ve uygulamada çıkan sorunları detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticari İşletme Hukuku'na giriş ve tarihçe | Ders Notları |
2) | Ticari işletme (Tanımı ve unsurları, türleri, malvarlığı) | Ders Notaları |
3) | Ticari işletme (Ticari işletmede merkez ve şube, ticari işletmenin devri ve birleşmesi, ticari işletme rehni) | |
4) | Ticari iş ve sonuçları (Adi iş- ticari iş ayrımının önemi, ticari işin ölçütleri, ticari işlere bağlı sonuçlar), ticari hükümler, ticari yargı | |
5) | Tacir sıfatı ve tacir olmanın sonuçları | |
6) | Gerçek ve tüzel kişi tacir ayrımı ve buna bağlanan hukuki sonuçlar | |
7) | Gerçek ve tüzel kişilere ait ticaret unvanı, işletme adı, haksız rekabet | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ticari defterler, ticaret sicili | Ders Notları |
10) | Tacir yardımcıları (Bağımlı tacir yardımcıları: Ticari temsilci, ticari vekil, pazarlamacı Bağımsız tacir yardımcıları: Acente, simsar, komisyoncu, taşıma işleri komisyoncusu) | Ders Notları |
11) | Kıymetli evrak hukukunun genel esasları, kıymetli evrakın ziyaı, iptali ve kıymetli evrak hukukunda sebepsiz zenginleşmeden doğan talepler | Ders Notları |
12) | Kıymetli evrakta ciro, cironun türleri, niteliği ve hukuki sonuçları | Ders Notları |
12) | Kıymetli evrakta ciro, cironun türleri, niteliği ve hukuki sonuçları | Ders Notları |
13) | Poliçe | Ders Notları |
14) | Bono | Ders Notları |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının Kaynakları |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||
5) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | |||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 3 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 4 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 4 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 5 |
5) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 5 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Arazi Çalışması | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 |