Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | E-MUH583 | ||||||||
Ders İsmi: | Banka Operasyonları ve Hizmetleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bankacılıkla ilgili işlemler, bankacılık terimleri, bankacılıkta kullanılan belgeler ve yazışma biçimleriyle birlikte işlem ve uygulamaları kavratmak. Banka işlemleri ile ilgili kayıt altına alma, hesaplama, yazışma biçimleri ve belgeleri tanımalarını ve yazışma ve sanal işlem yaparak uygulama yapmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Dersi alan öğrencilere, Banka Yönetiminin temel prensiplerini iletmek, ayrıca , son 10 yıllık performans göz önüne alınarak, Türk Bankacılık Sektörünün bugünkü durumunu anlamak ve analiz etmelerini sağlamak; aynı zamanda Dünya Finans Sistemindeki güncel gelişmeleri dikkate alarak, Türk Bankacılık sektörü hakkında ilerki yıllara yönelik projeksiyon yapmalarını sağlamak. Dönem içinde verilecek olan “proje” çalışması ile sector hakkında temel ve stratejik veri kaynaklarına ulaşmaları ve bu verileri analiz etmelri de sağlanmış olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal sistem | Ders |
2) | Finansal piyasalar | Ders |
3) | Banka tanımları, bankanın amacı, ana işlevleri, görevleri | Ders |
4) | Banka türleri | Ders |
5) | Merkez bankacılığı | Ders |
6) | Banka işlemleri : Mali işlemler | Ders |
7) | Banka işlemleri : İtibar işlemleri : Bankaların müşterilerinin güvenine dayanarak yaptıkları başlıca işlemler | Ders |
8) | Ara Sınav | Ders |
9) | Banka işlemleri : İtibar işlemleri : Bankalarda istihbarat ve kredi taleplerinin değerlendirilmesi | Ders |
10) | Banka işlemleri : İtibar işlemleri : Bankalara olan güvenin sonucu olarak gerçekleştirilen itibar işlemleri | Ders |
11) | Banka işlemleri : İtibar işlemleri : Banka ve müşterilerinin karşılıklı güvene dayalı olarak gerçekleştirdikleri itibar işlemleri | Ders |
12) | Çeşitli bankacılık hizmetleri | Ders |
14) | Bankacılıkta aktif pasif yönetimi | Ders |
15) | Final | Ders |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders |
Diğer Kaynaklar: | Course |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||
5) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | |||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 5 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 5 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 4 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 4 |
5) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 4 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 |