Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | E-MUH587 | ||||||||
Ders İsmi: | Finansal Türevler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, finansal türevler hakkında kavram, yöntem ve çeşitli yaklaşımlar ile bunların kullanımına ilişkin bilgileri sunar. Finansal türevler için piyasalar ve kontratlar ile bireysel ve kurumsal düzeyde finansal risk yönetimine ilişkin olarak finansal türevlerin fonksiyonları ve kullanımı bağlamında öğrencilere temel bilgi ve analitik becerilerin kazandırılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Ders öğrencilere finansal riskler ve finansal türevler hakkında temel kavram, yöntem ve yaklaşımları sunar. “forwards”, “futures”, opsiyonlar, “swaps” ve bunlarla ilgili diğer türev araçları öğretilir. Türev piyasalarının işleyişleri, türevlerle ilgili kontratlar, risk azaltma-hedging stratejileri, arbitraj startejileri, çeşitlendirme stratejileri, finansal türevlerin değeri ve fiyatlandırmaları konuları işlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal türev kavramı | Ders kitabı ve kaynaklardan okuma, ödevler, durum incelemeler |
2) | “Forward” lar | |
3) | “Futures” lar | |
4) | “Forward” ve “future” değerleme ve fiyatlaması | |
5) | “Hedging” ve “arbitraj” staretejiler | |
6) | Faiz oranları ve faiz “future” ları | |
7) | Opsiyon piasaları mekanizmaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Opsiyonlar için çeşitli özellikler ve ticari stratejiler | |
10) | Opsiyonların değerleme ve fiyatlaması | |
11) | Hisse ve para opsiyonları | |
12) | Faiz oranları için türevler | |
13) | “Swap” lar ve “ Hedging” | |
14) | Çeşitli temel varlıklar üzerinde “swap” lar | |
15) | Durum çözümlemeleri | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının Kaynakları |
Diğer Kaynaklar: | Course Reference |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||
5) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | |||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 4 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 5 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 5 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 4 |
5) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 5 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Tez Sunma | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 |