LAW203 Law and Genderİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YöneticiliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: LAW203
Ders İsmi: Law and Gender
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FEHMİYE CEREN AKÇABAY KARATAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FEHMİYE CEREN AKÇABAY KARATAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Toplumsal cinsiyet kavramını ve toplumsal cinsiyetin hukuk ile ilişkisini açıklamak.
Dersin İçeriği: 1) Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı
2) Ataerkil toplumsal sistem ve normlar
3) Heteronormativite
4) Eşitlik tartışması
5) Feminizm ve Queer teori
6) Toplumsal cinsiyet, şiddet ve hukuk
7) aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet
8) İş yaşamı ve toplumsal cinsiyet
9) Kadın bedeni ve hukuk
10) Kürtaj ve hukuk
11) Erkeklik, askerlik ve hukuk
12) Transseksüellik ve hukuk
13) Eşcinsellik ve ayrımcılık
14) İnsan hakları ve toplumsal cinsiyet

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler toplumsal cinsiyetin hukuktaki rolü hakkında bilgi sahi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplumsal cinsiyet, şiddet ve hukuk
2) Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı
3) Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı
4) Ataerkil toplumsal sistem ve normlar
5) Heteronormativite
6) Heteronormativite
7) Vize.
8) Eşitlik tartışması
9) Eşitlik tartışması
10) Feminizm ve Queer teori
11) Feminizm ve Queer teori
12) Aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet
13) Aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet
14) Final.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Articles that students need to read will be uploaded to OLB weekly.
Diğer Kaynaklar: Ann, Scales, Legal Feminism

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 4