Hukuk | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK337 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PERVİN SOMER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Sağlık hukuku ve ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek 2. Ulusal ve uluslararası mevzuat çerçevesinde hasta hakları konusunda bilgi vermek 3. Tıbbi müdahalelerde aydınlatılmış onam ve tıbbi malpraktis hakkında genel bilgi vermek 4. Hekimler ve sağlık mesleği mensupları bakımından uygulama alanı bulabilecek bazı suçlar hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Tıp etiği açısından hasta hekim ilişkisinin temel öğelerinden biri olan “aydınlatılmış onam” kavramı ve tarihi gelişimi, hukuki dayanakları, şartları, istisnaları, özel görünüm şekilleri, mevzuatta ve uygulamada yer alan şekli başta olmak üzere, tüm yönleri ile incelenecektir. Genel sorumluluk esasları çerçevesinde hekimin sorumluluğunun temel ve ayırt edici özellikleri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar | Ders kitabının okunması |
2) | Sağlık Hakkı ve İçeriği | Ders kitabının okunması. |
3) | Sağlık Hukukunun Gelişimi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. |
4) | Hasta Haklarının Gelişimi | Ders kitabının okunması. |
5) | Temel Hasta Hakları | Ders kitabının okunması. |
6) | İnsan Hakkı Olarak Hasta Hakları | Ders kitabının okunması. |
7) | Hastanın Kendi geleceğini Belirleme Hakkı | Ders kitabının okunması. |
8) | Bilgilendirilme Hakkı | Ders kitabının okunması. |
9) | Bilmeme Hakkı | Ders kitabının okunması. |
10) | Tıbbi Müdahalenin Hukuka Uygunluk Koşulları | Ders kitabının okunması. |
11) | Tıbbi Müdahalenin Hukuka Uygunluk Koşulları | Ders kitabının okunması |
12) | Aydınlatılmış Onam Kavramı | Ders kitabının okunması. |
13) | Vize sınavına Hazırlık | Konu Tekrarı |
14) | Vize Sınavı | Sınava hazırlık |
15) | Aydınlatılmış Onam Kavramı | Ders Kitabının Okunması. |
16) | Kompliskayon | Ders kitabın okunması. |
17) | Komplikasyon Yönetimi | Ders Kitabı |
18) | Tıbbi Müdahalelerde Endikasyon | Ders Kitabının okunması. |
19) | Hekimin Bilgilendirme Yükümlülüğü ve Ölçütleri | Ders kitabının okunması. |
20) | Aşı ve ilaç çalışmalarının yapılması. | Ders kitabının okunması. |
21) | İnsan Üzerinde Deney ve Deneme | Ders kitabının okunması. |
22) | Tamamlayıcı ve Alternatif tıp Kavramı | Ders Kitabının Okunması |
23) | Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamaları | Ders kitabının okunması. |
24) | Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamaları | Ders kitabının okunması. |
25) | Sağlık Hukukunda Uyuşmazlıklar | Ders kitabının okanması. |
26) | Sağlık Hukukunda Uyuşmazlık Çözüm Yolları | Ders kitabının okunması |
27) | Final sınavına hazırlık. | Konuların tekrar edilmesi. |
28) | Final Sınavı | Konuların tekrarlanması. |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıp Hukuku Atölyesi – I Tıp Hukuku Atölyesi- II |
Diğer Kaynaklar: | Hakan Hakeri’ye Armağan- Tıp/Sağlık Hukuku |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |||||
2) Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | |||||
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
4) Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5) Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6) Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | 5 |
2) | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | 5 |
3) | Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
4) | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
5) | Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 |
6) | Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 3 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |