MELK236 Mesleki Projeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektrikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MELK236
Ders İsmi: Mesleki Proje
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Elektrik sistemleri anlar,
• Elektrik sistemleri farkını bilir,
• Elektrik sistemleri temel bileşenlerini bilir
• Elektrik bir sistem tasarlamak için yazılım bilir,
• Elektrik bir sistem tasarlamak için donanım bilgisini bilir,
• Elektrik bir sistem tasarlamak için temel elektronik bilgisine sahiptir,
Dersin İçeriği: Program bazında ve seçmeli derslerle edinilen bilgileri kullanarak bir elektrik elektronik sistem tasarlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Elektrik sistemleri anlar,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Elektrik sistemleri farkını bilir,
2) • Elektrik sistemleri temel bileşenlerini bilir
3) • Elektrik bir sistem tasarlamak için yazılım bilir,
4) • Elektrik bir sistem tasarlamak için donanım bilgisini bilir,
5) • Elektrik bir sistem tasarlamak için temel elektronik bilgisine sahiptir,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Dönem içinde yapılacak çalışmların özetlenmesi • Proje değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi
2) • Araştırma Proje Listesinin Açıklanması • Projelerin Dağıtılması • Dağtılan Porjeler Hakkında Açıklamların Yapılması • Sonraki beş hafta için yapılacakların belirlenmesi
3) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
4) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
5) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
6) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
7) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
8) • Her Araştırma Projesi için Şu Ana Kadar Yapılan Çalışmaların Özet Şeklinde Sunulması • Bundan Sonraki Sürede Neler Yapılacağının Sunulması
9) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
10) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
11) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
12) • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama
13) • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Anlatımı • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Uygulaması
14) • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Anlatımı • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Uygulaması
15) Final Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilimsel bir Kitap Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?,Tübitak, 2011

Mechatronics System Design
Shetty, D., Kolk, R.A.,
2011

Modern Control Engineering
5th Edition, Prentice Hall.
K. Ogata, 2010
Diğer Kaynaklar: Arduino (8. Baskı)
Çoşkun Taşdemir
Dikeyeksen, 2012
ISBN : 978-605-87588-5-8

Arduino Cookbook,
Michael Margolis,
Published by O’Reilly Media, Inc., 2014
ISBN: 978-1-449-31387-6

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Final 1 100 100
Toplam İş Yükü 100