Elektrik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MELK236 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki Proje | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Elektrik sistemleri anlar, • Elektrik sistemleri farkını bilir, • Elektrik sistemleri temel bileşenlerini bilir • Elektrik bir sistem tasarlamak için yazılım bilir, • Elektrik bir sistem tasarlamak için donanım bilgisini bilir, • Elektrik bir sistem tasarlamak için temel elektronik bilgisine sahiptir, |
Dersin İçeriği: | Program bazında ve seçmeli derslerle edinilen bilgileri kullanarak bir elektrik elektronik sistem tasarlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Dönem içinde yapılacak çalışmların özetlenmesi • Proje değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi | |
2) | • Araştırma Proje Listesinin Açıklanması • Projelerin Dağıtılması • Dağtılan Porjeler Hakkında Açıklamların Yapılması • Sonraki beş hafta için yapılacakların belirlenmesi | |
3) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
4) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
5) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
6) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
7) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
8) | • Her Araştırma Projesi için Şu Ana Kadar Yapılan Çalışmaların Özet Şeklinde Sunulması • Bundan Sonraki Sürede Neler Yapılacağının Sunulması | |
9) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
10) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
11) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
12) | • Araştırma Projesi Araştırma • Araştırma Projesi Uygulama | |
13) | • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Anlatımı • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Uygulaması | |
14) | • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Anlatımı • Her Araştırma Projesi için Ayrılan Sürede Proje Uygulaması | |
15) | Final Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilimsel bir Kitap Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?,Tübitak, 2011 Mechatronics System Design Shetty, D., Kolk, R.A., 2011 Modern Control Engineering 5th Edition, Prentice Hall. K. Ogata, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Arduino (8. Baskı) Çoşkun Taşdemir Dikeyeksen, 2012 ISBN : 978-605-87588-5-8 Arduino Cookbook, Michael Margolis, Published by O’Reilly Media, Inc., 2014 ISBN: 978-1-449-31387-6 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
3) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 100 |