Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
|
|
2) |
Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri
|
|
3) |
Okuma güçlükleri tanıma, değerlendirme ve eşlik eden sorunlar
|
|
4) |
Yazma güçlükleri tanıma değerlendirme ve eşlik eden sorunlar
|
|
5) |
Matematik güçlükleri tanıma değerlendirme ve eşlik eden sorunlar
|
|
6) |
Erken müdahalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Bireysel farklılıklara saygı duyma. Öğrenme güçlülerine sahip öğrencilerle birlikte çalışırken tüm öğrencileri kapsayan uygun bakış açısı
|
|
9) |
Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri-zorlu ve üstün yönler
|
|
10) |
Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma
|
|
11) |
Okumada güçlük yaşayan öğrenciler, Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler, Matematikte güçlük yaşayan öğrenciler
|
|
12) |
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları
|
|
13) |
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarına katılımları
|
|
14) |
Genel değerlendirme
|
|
15) |
Sunumlar. |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunum ve makaleler. |
Diğer Kaynaklar: |
Bender, E. N. (2012). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. Ankara: Nobel.
Catts, Hugh William (2005). Language and reading disabilities. Boston: Pearson/Allyn and Bacon .
Doğru, S.Y. (Ed.) (2015) Öğrenme Güçlükleri. Ankara: Eğiten Kitap.
Ferrell, K. A. (1985). Reach Out and Teach: Meeting Tre Training Needs of Parents of Visually and Multiply Handicapped Young Children. Blind.
Frierson, Edward C. (1967). Education children with learning disabilities :selected readings. New York: Appleton-Century Crofts.
Gerber, Adele (1993). Language-related learning disabilities: their nature and treatment. Baltimore: Paul Brookes
Karasu, N., Bilgi, A. D., Tertemiz, N., Aykut Ç. (2015)Öğrenme Güçlüğü Seti. Ankara: Eğiten Kitap
Kollektif ( 2018 ) Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek kitabı. Ankara: Eğiten Kitap. Melekoğlu, M.A., Sak, U. ( 2017) Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. |
5 |
3) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. |
5 |
4) |
0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. |
5 |
5) |
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. |
5 |
6) |
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. |
5 |
7) |
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. |
5 |
8) |
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
3 |
9) |
0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. |
3 |