Müzik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK569 | ||||||||
Ders İsmi: | Besteciliğe Giriş II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere müzik besteciliği temel kavramlarını tanıtmak ve müzikal düşüncelerini notaya alabilme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Temel müzik teorisi ve form bilgisi. Müzikal anlatımın temel unsurları. Nota yazma ve besteleme becerileri. Özgün müzikal ifade oluşturabilme yeteneği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik Teorisi ve Form Bilgisi | |
2) | Müzik Teorisi ve Form Bilgisi | |
3) | Melodi ve Harmoni Oluşturma | |
4) | Melodi ve Harmoni Oluşturma | |
5) | Melodi ve Harmoni Oluşturma | |
6) | Ritm ve Form | |
7) | Ritm ve Form | |
8) | Ritm ve Form | |
9) | Orkestrasyon Temelleri | |
10) | Orkestrasyon Temelleri | |
11) | Enstrümanların karakteristik özellikleri. | |
12) | Öğrencilerin seçtikleri bir konsept veya temel üzerine kısa bir besteleme projesi. | |
13) | Öğrencilerin seçtikleri bir konsept veya temel üzerine kısa bir besteleme projesi. | |
14) | Öğrenci Projeleri ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Walter Piston - "Harmony" Paul Hindemith - "The Craft of Musical Composition" Samuel Adler - "The Study of Orchestration" |
Diğer Kaynaklar: | Walter Piston - "Harmony" Paul Hindemith - "The Craft of Musical Composition" Samuel Adler - "The Study of Orchestration" |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |