MZK569 Besteciliğe Giriş IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK569
Ders İsmi: Besteciliğe Giriş II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere müzik besteciliği temel kavramlarını tanıtmak ve müzikal düşüncelerini notaya alabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Temel müzik teorisi ve form bilgisi.
Müzikal anlatımın temel unsurları.
Nota yazma ve besteleme becerileri.
Özgün müzikal ifade oluşturabilme yeteneği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Temel müzik teorisi ve form bilgisi.
2) Müzikal anlatımın temel unsurları.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Özgün müzikal ifade oluşturabilme yeteneği.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik Teorisi ve Form Bilgisi
2) Müzik Teorisi ve Form Bilgisi
3) Melodi ve Harmoni Oluşturma
4) Melodi ve Harmoni Oluşturma
5) Melodi ve Harmoni Oluşturma
6) Ritm ve Form
7) Ritm ve Form
8) Ritm ve Form
9) Orkestrasyon Temelleri
10) Orkestrasyon Temelleri
11) Enstrümanların karakteristik özellikleri.
12) Öğrencilerin seçtikleri bir konsept veya temel üzerine kısa bir besteleme projesi.
13) Öğrencilerin seçtikleri bir konsept veya temel üzerine kısa bir besteleme projesi.
14) Öğrenci Projeleri ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Walter Piston - "Harmony"
Paul Hindemith - "The Craft of Musical Composition"
Samuel Adler - "The Study of Orchestration"
Diğer Kaynaklar: Walter Piston - "Harmony"
Paul Hindemith - "The Craft of Musical Composition"
Samuel Adler - "The Study of Orchestration"

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18