MZK572 Müzik ve Nörobilimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK572
Ders İsmi: Müzik ve Nörobilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OKAN KUZHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere müzik eğitiminde program geliştirmenin temel prensiplerini, stratejilerini ve
süreçlerini öğretmek, farklı eğitim ortamlarında etkili müzik programları oluşturabilme becerilerini
kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Müzik Eğitimi Programlarının Prensipleri:
Eğitim hedefleri belirleme ve program amaçları oluşturma.
Farklı öğrenci gruplarına yönelik program tasarımı:
İlköğretim, ortaokul, lise seviyelerine yönelik müzik programları.
Özel eğitim öğrencileri ve yetenekli öğrenciler için özelleştirilmiş programlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Müzik eğitimi programlarının temel prensiplerini anlama.
2) Eğitim hedefleri belirleme ve program amaçları oluşturma.
3) Farklı öğrenci gruplarına yönelik özelleştirilmiş müzik programları tasarlama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Müzik Eğitimi Temelleri Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
2) Müzik Öğretimi Metodları I Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
3) Müzik Öğretimi Metodları II Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
4) Müzik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
5) Sınıf Yönetimi ve İletişim Becerileri Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
6) Müzik Programları ve Müfredat Geliştirme Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
7) Genel tekrar Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
8) Ara sınav Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
9) Farklı Öğrenme Stillerine Uygun Eğitim Yaklaşımları Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
10) Müzik Grupları ve Toplulukları Yönetme Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
11) Müzik Eğitiminde İçerik Seçimi ve Düzenleme Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
12) Müzik Eğitiminde İçerik Geliştirme Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
13) Müzik Eğitiminde Performans ve Sahneleme Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
14) Müzik Öğretiminde Psikolojinin Yeri Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
15) Genel tekrar Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer
16) Final sınavı Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers, Sue S. Spencer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu
Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers,
Sue S. Spencer
Diğer Kaynaklar: Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık - Cahit Aksu
Planning Effective Instruction for Students with Learning and Behavior Problems - Rebecca B. Evers,
Sue S. Spencer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34