Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, çocukların oyun gelişimini ve gereksinimini anlamak, oyuna eşlik edenlerin rolleri, oyun materyalleri ve güvenliği konusunda farkındalık geliştirmesini ve oyuna çok boyutlu bakış açısı geliştirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Çocukluk döneminde oyunun önemi, gelişimi ve oyun kuramları, Oyun temelli öğrenme, oyun merkezleri ve oyun materyalleri, çocuğu izleme ve değerlendirme aracı olarak oyun, çocukların tanı ve tedavisinde oyun, bir öğretim yöntemi olarak oyun, erken çocukluk döneminde oyunla eğitimin özellikleri, oyunla eğitimin kazanımları, çocukların gelişimini destekleyici oyun geliştirebilme, uygulayabilme, oyunu temel alan güncel araştırmaları takip etme, yorumlama ve tartışma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocukluk döneminde oyunun önemi, gelişimi ve oyun kuramları |
|
2) |
Oyun temelli öğrenme, oyun merkezleri ve oyun materyalleri |
|
3) |
Çocuğu izleme ve değerlendirme aracı olarak oyun
|
|
4) |
Çocukların tanı ve tedavisinde oyun, Oyunu temel alan güncel araştırmaları takip etme, yorumlama ve tartışma.
|
|
5) |
Bir öğretim yöntemi olarak oyun, erken çocukluk döneminde oyunla eğitimin özellikleri |
|
6) |
Oyunla eğitimin kazanımları, Çocuk eğitiminde araştırıcı, yapıcı, yaratıcı oyunlar
|
|
7) |
Ara Sınav ve Sunumlar. |
|
8) |
Okul öncesi dönem eğitiminde oyunlaştırma |
|
9) |
Oyunu temel alan güncel araştırmaları takip etme, yorumlama ve tartışma |
|
10) |
Okul Öncesi Eğitiminde kapsayıcı eğitim yöntemi olarak oyun.
|
|
11) |
Çocukların gelişimini destekleyici oyun geliştirebilme ve uygulayabilme |
|
12) |
Çocukların gelişimini destekleyici oyun geliştirebilme ve uygulayabilme |
|
13) |
Çocukların gelişimini destekleyici yeni dijital veriler, dijital medya ile oyun |
|
14) |
Oyunu temelli araştırma önerisi hazırlama |
|
15) |
Uzaktan eğitimde oyun ve oyunlaştırma |
|
16) |
Final ve Sunumlar. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunum ve makaleler. |
Diğer Kaynaklar: |
Yılmaz, M., Erduran, N., (2015),Oyun Dünyam-Dünyam Oyun, Eğiten Kitap Yayınları, Ankara
Öztürk Samur, A. Can Yaşar, M., Kızıltepe, G. İ., (2017-2018) ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ DERS NOTU, Adnan Menderes Üniversitesi
Tüfekçioğlu, Ü. ve diğerleri, ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2279
Sevinç, M. (2004), Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, Morpa Yayınları, İstanbul |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. |
5 |
3) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. |
5 |
4) |
0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. |
5 |
6) |
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. |
5 |
7) |
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. |
5 |
8) |
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
3 |
9) |
0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. |
5 |