Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pedodontinin tanımı ve kapsamı
• Ders konularının örneklerle tanıtımı
|
|
2) |
Çocuk hastalarda diş tedavisinin önemi |
Paediatric Dentistry
Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919 |
3) |
Çocuklarda restoratif tedavi
• Geçici restorasyonlar , kalıcı restorasyonlar nedir bilir, uygular
• Ne tip restorasyon gerekli olduğunu tartışır ve uygular
|
|
4) |
Süt dişlerinde kanal tedavisi
• süt dişi kanal tedavisi endikasyonlarını bilir
• uygulama metodunu bilir ve uygular
• çocuk hastada antibiyotik kullanımını bilir
|
|
5) |
Genç sürekli dişlerde endodontik tedavi
• Apeksifikasyon ve apeksogenezis tanımını bilir
• Malzemelerin uygun kullanımını bilir
• Endikasyonlar ve tedavi yöntemini bilir |
|
6) |
Erken çocukluk çağı çürükleri ve tedavisi
• EÇÇ tanımını bilir
• Etiyolojisini bilir ve tartışır |
|
7) |
Dental erozyon
• Erozyon tanımı, sınıflaması
• Erozyon sebepleri
|
|
8) |
1. Vize (8-9. haftalarda yapılır) |
İlk 7 haftanın derslerinin verilmiş olan ders sunumları ve kitaplardan tekrarlanması |
10) |
Çocuklarda görülen oral muköz lezyonlar
• Çocuklarda ağızda görülen virüs, bakteri ve mantar hastalıklarını tanımlar
• Kistler, ülserler ve diğer lezyonları tanımlar
• Klinik görünümlerini bilir
|
|
11) |
Çocuklarda travma I
• Travma nedenleri
• travma sınıflandırması |
|
12) |
Çocuklarda travma II
• Acil travma tedavisi
• Splint yapımı
|
|
13) |
Çocuklarda lokal anestezi
• lokal anestezi çeşitlerini bilir
• uygulama yöntemlerini bilir ve uygular
|
|
14) |
Çocuklarda diş çekimi
• çekim tekniklerini tanımlar
• süt dişi davyeleri, elevatörleri tanır ve kullanım yerlerini bilir |
|
15) |
Yer tutucular
• Yer tutucu endikasyonu
• Yer tutucunun etkileri |
|
16) |
2. Ara Sınav |
9-15. ders konularının tekrarı |
16) |
Çocuklarda protetik tedavi
• Çocuklarda uygulanan protez çeşitleri
• Tedavi planlamas |
|
17) |
Kronik sağlık sorunu olan çocuklarda ağız-diş sağlığı
• kronik sağlık sorununu tanımlar
• Anamnez almayı bilir ve uygular
• Kronik sağlık sorunu olan bu çocuklarda dikkat edilecek noktaları bilir
|
|
18) |
Süt ve genç sürekli dişlerin pulpa patolojisinde tanı
•ağrı çeşitlerini tanımlar
radyografik görüntü ile klinik durum ilişkisini tanımlar |
|
19) |
Süt ve sürekli dişlerde direkt ve indirekt pulpa kuafajı
• Kuafaj nedir tanımlar ve uygular
• kuafaj malzemelerini bilir ve uygular
• endikasyonlarını bilir ve tartışır |
|
20) |
Çocuk hastada antibiyotik ve ağrı kesiciler |
|
21) |
Sendromlar I
• Sendrom tanımı
• Dişlerle ilgili bozukluklara yol açan sendromlar
|
|
22) |
Sendromlar II
• Sendromlu hastada tedavi seçenekleri |
|
23) |
Çocuklarda konuşma bozuklukları
• Konuşma bozukluğu nedenleri
• Tedavi seçenekleri |
|
24) |
3. Ara sınav (24-25 haftalarda yapılır) |
17-23. ders konularının ders notları ve kaynak kitaplardan tekrarlanması |
26) |
Sedasyon
• sedasyon seviyelerini tanımlar
• sedasyon amacı ile kullanılan ilaçları bilir
• sedasyon endikasyonlarını bilir |
|
27) |
Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi
• Genel anestezi tanımını bilir
• Çocuk hastada genel anestezi endikasyonlarını tanımlar |
|
28) |
Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar I
• Çocukta gingivitis ve periodontal hastalık nedenleri
• Klinik görünümleri
|
|
29) |
Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar II
• Tedavi yöntemleri
• Doğru tanı koyma |
|
30) |
Çocuk istismarı nedir?
• İstismar tanımı
• Normal yaralanma ile istismar arasındaki ayırıcı tanı
|
|
31) |
Engelli çocuklarda ağız –diş sağlığı
• engellilik tiplerini bilir ve açıklar
• Ağız-diş sağlığı problemlerinin genel sağlıkla ilişkisini bilir
• bu çocuklarda tedavilerde dikkat edilecek noktalar ve uzmanlık gerekliliğini
bilir |
|
32) |
Final Sınavı |
Tüm ders konularının sunumlar ve kaynak kitaplardan tekrar edilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|