DENT403 Pedodontics IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT403
Ders İsmi: Pedodontics II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT303 - Pedodontics I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. IŞIN ULUKAPI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı,süt ve genç sürekli dişlerde restoratif tedavi ve endodontik tedavi çeşitleri, metodları ve endikasyonlarının sunulmasıdır. Ayrıca dental anestezi ve süt dişi çekimi yöntemleri,endikasyonları, komplikasyonları konuları işlenmektedir.Çocukluk çağı hastalıklarının ağız belirtileri ve engelli çocukların gelişim ve ağız diş sağlığı sorunları da dersin diğer konularını oluşturur.
Dersin İçeriği: Süt ve genç sürekli dişlerde restoratif ve endodontik tedavi teknikleri ve uygulaması.
• Dental anestezi endikasyonları ve süt dişi çekim teknikleri
• Süt ve genç sürekli dişlerde restoratif ve endodontik tedavi uygulamaları
• Çocukluk çağı çürükleri ve enfeksiyon hastalıklarının ağız içi belirtileri
• Gelişim bozuklukları ve engelli çocuklarda ağız diş sağlığı sorunları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Süt ve genç sürekli dişlerde restoratif ve endodontik tedavi tekniklerini bilir ve uygular. • Dental anestezi endikasyonlarını ve süt dişi çekim tekniklerini bilir. • Süt ve genç sürekli dişlerde restoratif ve endodontik tedavi uygulama bilgi ve becerilerini uygular. • Çocukluk çağı çürükleri ve enfeksiyon hastalıklarının ağız içi belirtilerini tanımlar ve tartışır. • Gelişim bozuklukları ve engelli çocuklarda ağız diş sağlığı sorunlarını tanımlar ve tedavilerini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pedodontinin tanımı ve kapsamı • Ders konularının örneklerle tanıtımı
2) Çocuk hastalarda diş tedavisinin önemi Paediatric Dentistry Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012) ISBN: 9780199574919
3) Çocuklarda restoratif tedavi • Geçici restorasyonlar , kalıcı restorasyonlar nedir bilir, uygular • Ne tip restorasyon gerekli olduğunu tartışır ve uygular
4) Süt dişlerinde kanal tedavisi • süt dişi kanal tedavisi endikasyonlarını bilir • uygulama metodunu bilir ve uygular • çocuk hastada antibiyotik kullanımını bilir
5) Genç sürekli dişlerde endodontik tedavi • Apeksifikasyon ve apeksogenezis tanımını bilir • Malzemelerin uygun kullanımını bilir • Endikasyonlar ve tedavi yöntemini bilir
6) Erken çocukluk çağı çürükleri ve tedavisi • EÇÇ tanımını bilir • Etiyolojisini bilir ve tartışır
7) Dental erozyon • Erozyon tanımı, sınıflaması • Erozyon sebepleri
8) 1. Vize (8-9. haftalarda yapılır) İlk 7 haftanın derslerinin verilmiş olan ders sunumları ve kitaplardan tekrarlanması
10) Çocuklarda görülen oral muköz lezyonlar • Çocuklarda ağızda görülen virüs, bakteri ve mantar hastalıklarını tanımlar • Kistler, ülserler ve diğer lezyonları tanımlar • Klinik görünümlerini bilir
11) Çocuklarda travma I • Travma nedenleri • travma sınıflandırması
12) Çocuklarda travma II • Acil travma tedavisi • Splint yapımı
13) Çocuklarda lokal anestezi • lokal anestezi çeşitlerini bilir • uygulama yöntemlerini bilir ve uygular
14) Çocuklarda diş çekimi • çekim tekniklerini tanımlar • süt dişi davyeleri, elevatörleri tanır ve kullanım yerlerini bilir
15) Yer tutucular • Yer tutucu endikasyonu • Yer tutucunun etkileri
16) 2. Ara Sınav 9-15. ders konularının tekrarı
16) Çocuklarda protetik tedavi • Çocuklarda uygulanan protez çeşitleri • Tedavi planlamas
17) Kronik sağlık sorunu olan çocuklarda ağız-diş sağlığı • kronik sağlık sorununu tanımlar • Anamnez almayı bilir ve uygular • Kronik sağlık sorunu olan bu çocuklarda dikkat edilecek noktaları bilir
18) Süt ve genç sürekli dişlerin pulpa patolojisinde tanı •ağrı çeşitlerini tanımlar radyografik görüntü ile klinik durum ilişkisini tanımlar
19) Süt ve sürekli dişlerde direkt ve indirekt pulpa kuafajı • Kuafaj nedir tanımlar ve uygular • kuafaj malzemelerini bilir ve uygular • endikasyonlarını bilir ve tartışır
20) Çocuk hastada antibiyotik ve ağrı kesiciler
21) Sendromlar I • Sendrom tanımı • Dişlerle ilgili bozukluklara yol açan sendromlar
22) Sendromlar II • Sendromlu hastada tedavi seçenekleri
23) Çocuklarda konuşma bozuklukları • Konuşma bozukluğu nedenleri • Tedavi seçenekleri
24) 3. Ara sınav (24-25 haftalarda yapılır) 17-23. ders konularının ders notları ve kaynak kitaplardan tekrarlanması
26) Sedasyon • sedasyon seviyelerini tanımlar • sedasyon amacı ile kullanılan ilaçları bilir • sedasyon endikasyonlarını bilir
27) Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi • Genel anestezi tanımını bilir • Çocuk hastada genel anestezi endikasyonlarını tanımlar
28) Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar I • Çocukta gingivitis ve periodontal hastalık nedenleri • Klinik görünümleri
29) Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar II • Tedavi yöntemleri • Doğru tanı koyma
30) Çocuk istismarı nedir? • İstismar tanımı • Normal yaralanma ile istismar arasındaki ayırıcı tanı
31) Engelli çocuklarda ağız –diş sağlığı • engellilik tiplerini bilir ve açıklar • Ağız-diş sağlığı problemlerinin genel sağlıkla ilişkisini bilir • bu çocuklarda tedavilerde dikkat edilecek noktalar ve uzmanlık gerekliliğini bilir
32) Final Sınavı Tüm ders konularının sunumlar ve kaynak kitaplardan tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919
Diğer Kaynaklar: Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 4 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Uygulama 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 6 192
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 364