DENT405 Periodontology IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT405
Ders İsmi: Periodontology II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT305 - Periodontology I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Faz I periodontal tedavi sonrası uygulanan tedavi yöntemlerini ve periodonsiyumun plağa bağlı olmayan hastalıklarının temel tedavi prensiplerini öğrenmek
Dersin İçeriği: Faz I periodontal tedavi sonrası uygulanan tedavi yöntemleri ve periodonsiyumun plağa bağlı olmayan hastalıklarının temel tedavisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Periodontal hastalıkları teşhis edebilmek
2) Periodontal hastalıklar ile sistemik hastalıklar arasındaki ilişkiyi öğrenmek
3) Periodontal cerrahinin genel prensiplerini öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Periodontolojide lazer uygulama alanlarını öğrenmek
2) Periodontolojide implant cerrahisini öğrenmek
3) Periodontoloji protetik diş tedavisi ilişkisini bilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Furkasyon defektleri ve tedavileri hakkında bilgi sahibi olmak
Alana Özgü Yetkinlik
1) Periodontoloji ve ortodonti ilişkisini bilmek
2) Dişeti çekilmelerini ve doğru tedavi yaklaşımlarını oluşturmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Vakalar üzerinden periodontal hastalığı teşhis edebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Faz I Periodontal Tedavi Genel Prensipleri Hasta Motivasyonu Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
2) Periodontolojide Klinik Teşhis
3) Radyografik Değerlendirme-Klinik Risk Değerlendirmesi
4) Sistematik Periodontal Tedavi ve Prognozun Belirlenmesi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza
5) Periodontal Tedaviyi Destekleyici Antimikrobiyal Tedavi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
6) Konak Modülasyonu Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
7) Okluzal Travma Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
8) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi / Sınav sorularının değerlendirilmesi
9) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi / Sınav sorularının değerlendirilmesi
10) Periodontal Tedavide Splintler ve Okluzal Tedavi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
11) Sistemik Hastalığı Olan Bireylerde Periodontal Yaklaşım Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
12) Periodontolojide Lazer Uygulamaları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
13) Periodontal Cerrahi Alanların Anatomisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
14) Periodontal Cerrahinin Temel İlkeleri ve Kullanılan Enstrümanlar Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
15) Periodontal Cerrahi Teknikler Sütür Materyalleri ve Teknikleri Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
16) Dişeti Büyümelerinin Tedavisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
17) Periodontal Flap Uygulamaları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
18) Rezektif Periodontal Kemik Cerrahisi ve Kuron Boyu Uzatma İşlemi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
19) Periodontal Rejenerasyon ve Rekonstrüktif Cerrahi Teknikler Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
20) Periodontal Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan Biyomateryaller Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
21) Furkasyon Defektleri ve Tedavileri Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
22) Periodontoloji - Endodonti - Ortodonti - Protez İlişkisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
23) Dişeti Çekilmeleri Periodontal Plastik Cerrahi I Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
24) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi / Sınav sorularının değerlendirilmesi
25) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi / Sınav sorularının değerlendirilmesi
26) Periodontal Plastik Cerrahi II Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
27) Periodontal Tedaviler Sonrası Yara İyileşmesi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
28) Postoperatif Bakım ve Periodontal Patlar Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
29) Destekleyici Periodontal Tedavi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
30) Periodontolojide İmplant Uygulamaları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
31) Periodontal Dokuları Etkileyen Dermatozlar Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
32) Sigaranın Periodontal Dokulara Etkisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carranza’s Clinical Periodontology
Clinical Periodontology and Implant Dentistry (Lindhe, Lang, Karring)
Diğer Kaynaklar: Carranza’s Clinical Periodontology
Clinical Periodontology and Implant Dentistry (Lindhe, Lang, Karring)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

6

10

8

9

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Problem Çözme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 35
Final 1 % 50
Yeterlilik Sınavı 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 8 32
Uygulama 5 20 100
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 3 3 9
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 253