DENT415 Endodontics IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT415
Ders İsmi: Endodontics III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT315 - Endodontics II
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ENVER SEDAT KÜÇÜKAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste klinik uygulamalara yönelik olarak Endodontide acil tedavi uygulamaların, pulpa ve periapikal hastalıkların immünolojisinin, akut ve kronik periapikal doku hastalıklarının, endodontik lezyonların ayırıcı tanılarının, kök rezorbsiyonlarının nedenlerinin belirlenmesi; endodontik travmanın sınıflandırılması; diş gelişim anomalilerinin endodontik tedavilerinin, apeksogenesiz, apeksifikasyon ve pulpotomi tedavisinin, endodontik mikrobiyoloji, endodontik tedavide başarı ve başarısızlık, kök kanalı tedavisi sırasındaki komplikasyonların, kanal tedavisi tekrarının (retreatment) ve endodontik cerrahi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: • Periapikal doku hastalıklarını tanımlanması ve sınıflandırılması
• Periapikal doku hastalıklarında endodontik tedavinin esaslarının anlatılması ve uygulanması.
• Kök kanalında yaşayan bakterilerin ve patolojik faktörlerin oluşturduğu immunolojik yanıtların açıklanması.
• Periradiküler lezyonların ayırt edici tanılarının anlatılması ve uygulanması.
• İç ve dış kök rezorbsiyonunun etyolojisinin, klinik ve radyografik bulgularının, tedavi yöntemlerinin öğrenilmesi
• Travmaların diş ve çevre dokularda oluşturduğu yaralanma tiplerinin ve etyolojik faktörlerinin açıklanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Endodontide acil tedavinin tanımını yapar; hangi durumlarda ne şekilde müdahale etmesi gerektiğini bilir. • Periapikal doku hastalıklarını tanımlar ve sınıflandırır; klinik, radyolojik ve histolojik özelliklerini bilir. • Periapikal doku hastalıklarında endodontik tedavi esaslarını bilir ve uygular. • Kök kanalında yaşayan bakterilerin ve patolojik faktörlerin oluşturduğu immunolojik yanıtları tanımlar. • Periradiküler lezyonların ayırt edici tanılarını bilir ve uygular. • İç ve dış kök rezorbsiyonunun etyolojisini, klinik ve radyografik bulgularını, tedavi yöntemlerini bilir ve uygulayabilir. • Travmaların diş ve çevre dokularda oluşturduğu yaralanma tiplerini ve etyolojik faktörlerini bilir. • Sert ve yumuşak doku yaralanmalarını sınıflandırır, klinik ve radyografik bulgularını tanımlar, tedavi yöntemlerini bilir ve acil tedaviuygulamalarını yapabilir. • Diş gelişim anomalilerini tanımlar, klinik ve radyografik bulguları değerlendirir ve endodontik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. • Kök gelişimi tamamlanmamış dişlerde vital ve devital pulpa tedavi yöntemlerini bilir. • Endodontik enfeksiyonlardan sorumlu mikroorganizmaları tanımlar. • Endodontik tedavinin başarısını etkileyen faktörleri bilir ve bu yönde tedavi esaslarını belirler. • Vital ve devital dişlerdeki iyileşme reaksiyonlarını ve bu mekanizmayı etkileyen faktörleri tanımlar. • Endodontik tedavi tekrarında kullanılan aletleri ve teknikleri bilir ve retreatment yapabilir. • Endodontik komplikasyonların oluşmaması için alınması gereken önlemleri bilir ve uygular. • Endodontik cerrahi endikasyonlarını bilir, endodontik cerrahi tekniklerini ve aşamalarını tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Periapikal dokuların histolojisinin tanımlanması • Apikal dokuların özelliklerinin tanımlanması • Periapikal dokuların histolojik özelliklerinin tekrarı YOK
2) • Pulpa ve periapikal hastalıkların immünolojisi • Pulpa hastalıklarının immünolojisinin açıklanması • Periapikal hastalıkların immünolojisinin açıklanması YOK
3) Periapikal Doku hastalıklarının etiyolojisi . Periapikal doku hastalıklarının sınıflandırılması YOK
4) • Akut apikal periodontitisin etyolojisi ve tedavisi • Akut apikal periodontitisin etyolojisinin tanımlanması • Akut apikal periodontitisin tedavisinin anlatılması YOK
5) • Kronik apikal periododontitisin etyolojisi ve tedavisi • Kronik apikal hastalıkların tanımlanması • Kronik apikal periododontitisin etyolojisinin • belirlenmesi • Kronik apikal periododontitisin tedavisinin öğretilmesi YOK
7) Akut apikal absenin etyolojisi ve tedavisi • Akut apikal absenin etyolojisinin anlatılması • Akut apikal abse tedavisinin öğretilmesi YOK
8) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • 1. Ara Sınav YOK
9) • Kronik apikal absenin etyolojisi ve tedavisi • Kronik apikal absenin etyolojisinin belirlenmesi • Kronik apikal absenin tedavisinin öğretilmesi YOK
10) • Apikal kistin etyolojisi ve tedavisi • Apikal kistin etyolojisinin belirlenmesi • Apikal kistin tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
11) Endodontide mikrobiyoloji • Endodontik hastalıkların mikrobiyoloji temelinde irdelenmesi • Periapikal doku hastalıklarında etken mikroorganizmalar YOK
12) . Endodontide inatçı enfeksiyonlar . Endodontide inatçı enfeksiyonlara neden olan mikroorganizmalar . İnatçı enfeksiyonların etiyolojisi . İnatçı enfeksiyonların tedavisi YOK
13) . Endodontik Farmakoloji . Endodontide ilaç kullanımının esasları . Endodontide kullanılan ilaçlar, özellikleri, kullanım şekli ve dozu YOK
14) . Periapikal Lezyonlarda Ayırt Edici Tanılar (Odontojenik Lezyonlar) . Periapikal Lezyonlarda Ayırt Edici Tanılar (Non-Odontojenik Lezyonlar) • Periapikal lezyonlarda ayırt edici tanıların belirlenmesi • Akut apikal lezyonlar arasındaki ayırt edici tanılar • Kronik apikal lezyonlar arasındaki ayırt edici tanılar YOK
15) . Periapikal Dokularda İyileşme Reaksiyonları . Periapikal Lezyonların İyileşmesi • Endodontik tedavi sonrasında iyileşmenin tanımlanması • Endodontik tedavide iyileşme reaksiyonlarının açıklanması YOK
16) • Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • 2. Ara Sınav YOK
17) . Kök Rezorpsiyonları - İç Rezorpsiyon . İç Rezorpsiyonun Etiyolojisi ve Tedavisi • Kök rezorpsiyonları hakkında bilgi verilmesi • İç rezorpsiyonun etyolojisinin anlatılması • İç rezorpsiyonun tedavi yöntemlerinin anlatılması YOK
18) . Kök Rezorpsiyonları - Dış Rezorpsiyon . Dış Rezorpsiyonun Etiyolojisi ve Tedavisi • Kök rezorpsiyonları hakkında bilgi verilmesi • Dış rezorpsiyonun etyolojisinin anlatılması • Dış rezorpsiyonun tedavi yöntemlerinin anlatılması YOK
19) . Canlı Pulpa Tedavileri . Kök Gelişimi Tamamlanmamış Dişlerde Endodontik Tedavi Uygulamaları (Apeksogenesis - Apeksifikasyon) • Apeksifikasyon, apeksogenesis ve pulpotomi hakkında bilgi verilmesi • Apeksifikasyon, apeksogenesis ve pulpotominin tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
20) Endodntide travma: Kuron kırıkları ve tedavi yöntemleri • Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi • Kuron kırıkları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
21) • Endodntide travma: Kök kırıkları ve tedavi yöntemleri • Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi • Kök kırıkları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
22) Endodontide travma: Periodontal doku yaralanmaları • Periodontal doku yaralanmalarının tedavi yöntemleri • Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi • Periodontal doku yaralanmaları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
23) • Endodontide travma: Avulsiyon Avulsiyonun endodontik tedavisi Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi Avulsiyon ve tedavi yöntemlerinin açıklanması YOK
24) • Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • 3. Ara Sınav YOK
25) • Diş gelişim anomalileri ve endodontik tedavisi • Diş gelişim anomalileri hakkında bilgi verilmesi • Bu tür dişlerin endodontik tedavisisinin açıklanması YOK
26) . Endodontik Tedavide Kullanılan Döner Alet Sistemleri . Endodontik tedavilerde kullanılan döner aletlerin tarihçesi . Güncel döner aletlerin kullanım esasları ve teknikleri YOK
27) . Endodontide Döner Alet Kullanım Teknikleri . Endodontik tedavilerde kullanılan döner aletlerin kullanım esasları . Crown-down yönteminin açıklanması YOK
28) . Endodonti ve Sistemik Hastalıklar . Sistemik hastalıkların sınıflandırılması . Endodontik tedavinin başarısını etkileyen sistemik hastalıklar; bu hastalıkların varlığında tedavi yaklaşımlarının açıklanması YOK
29) • Endodontik tedavide başarı ve başarısızlık . Endodontik tedavide başarının tanımının yapılması • Endodontk tedavilerde başarısızlığın tanımının yapılması • Endodontik tedavilerde başarı ve başarısızlığın nedenlerinin açıklanması YOK
30) . Endodontik Tedavi Sonuçlarının Değerlendirilmesi . Endodontik tedavilerde başarı kriterlerinin gözden geçirilmesi . Tedavi sonuçlarının yorumlanması . Alternatif tedavi yöntemlerinin açıklanamsı YOK
31) . Kök Kanalı Perforasyonlarının Tedavisi . Kök Kanalından Kırık Alet Çıkartılması . Kök kanal perforasyonlarının tamirinde kullanılan tekniklerin ve güncel maddelerin açıklanması . Kök kanallarından kırık aletlerin çıkartılmasında kullanılan özel aletlerin ve tekniklerin anlatılması YOK
32) • Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi • Final Sınavı YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cohen’s Pathways of the pulp 10 th edition
Mosby; 10 edition (May 24, 2010) by Kenneth M. Hargreaves, Louis H. Berman. ISBN-13: 978-0323064897
Diğer Kaynaklar: Problem solving in Endodontics: Prevention, Identification and Management 5 th Edition
Mosby; 5 edition (August 20, 2010) by James L. Gutmann and Paul E. Lovdahl. ISBN-13: 978-0323068888

Traumatic Dental Injuries
Wiley-Blackwell; 3 edition (April 25, 2011) by Jens O. Andreasen, Leif K. Bakland, Maria Teresa Flores and Frances M. Andreasen. ISBN-13: 978-1405190619

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 32 % 0
Derse Özgü Staj 20 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 4 112
Uygulama 28 4 112
Derse Özgü Staj 20 4 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 5 160
Küçük Sınavlar 4 2 8
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 476