BST153 Çözümsel İstatistikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Lojistik ve TaşımacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Lojistik ve Taşımacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST153
Ders İsmi: Çözümsel İstatistik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere, örnek değerlerinden hareketle anakütle parametrelerinin tahminin nasıl yapılacağını ve söz konusu parametreler hakkındaki hipotezlerin nasıl test edileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, Örnekleme Yöntemleri, Tesadüfi Örneklemede Merkezi Limit Teoremi, Anakütle Ortalamasının Tahmini, Anakütle Oran Tahmini, Anakütle Varyansının Tahmini, Parametrik Hipotez Testleri, Hipotez Testleri ve Aşamaları, Ortalama Testleri, Oran Testleri, Varyans Testleri, İki ve İkiden Fazla Anakütle Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri – Varyans Analizi- F Testi anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, örnek değerlerinden hareketle anakütle parametrelerinin tahmini yapabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, anakütle parametrelerinin hakkındaki hipotezlerin nasıl test edileceğini öğretmektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örnekleme Yöntemleri
2) Tesadüfi Örneklemede Merkezi Limit Teoremi
3) Anakütle Ortalamasının Tahmini
4) Anakütle Oran Tahmini
5) Anakütle Varyansının Tahmini
6) Parametrik Hipotez Testleri
7) Hipotez Testleri ve Aşamaları
8) Ara Sınav
9) Ortalama Testleri
10) Oran Testleri
11) Varyans Testleri
12) İki ve İkiden Fazla Anakütle Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri
13) Varyans Analizi
14) F Testi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çözümsel İstatistik - Prof. Dr. Nuray Girginer
Diğer Kaynaklar: Çözümsel İstatistik - Prof. Dr. Nuray Girginer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar.
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar.
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 617