TIP425 Acil Tıp Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP425
Ders İsmi: Acil Tıp I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sık aralıklarla gelen akut hastaların değerlendirmesini yapabilir ve tedavisini
planlayabilir.
• Sıklıkla karşılaşılan cerrahi problemlerinin tanısı ve tedavisini yapabilir.
• Acil cerrahi prosedürlerin uygulanmasını (mesela göğüs tüpü, trakeostomi, LP, kan gazı
alınması ve entübasyon gibi) pratik olarak öğrenerek kendisi uygulayabilir,
• Genel ortopedik sorunlar için alçı ve bandaj uygulamasını yapabilir.
• Yaralara dikiş atabilir ve uygun yara bakımını yapabilir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı temel acil tıp bilgisi kazanmaktır. Öğrenciler tıp fakültesinde öğrendikleri
bilgileri birleştirip akut olaylarla karşılaştıklarında onların değerlendirilmesinde ve tedavisinde
kullanmaya odaklanırlar. Öğrenciler, acil serviste hasta bakımı adına tüm seviyelerde etkin
iletişimin önemini tanımlayabilir ve etkin bir iletişim becerisi gösterebilirler. Öğrenciler, aynı
anda her birinin değerlendirme seviyeleri faklı olan birden çok hastayı yönetebilmenin klinik
zorluğunun farkına varır ve bu hastaları değerlendirip tedavi edebilmeyi öğrenirler.
Önkoşullar:TIP501, TIP502, TIP503, TIP504, TIP505, TIP506, TIP507, TIP508, TIP509,
TIP510, TIP511, TIP512, TIP513, TIP514 ve TIP515.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) " Sık aralıklarla gelen akut hastaların değerlendirmesini yapabilir ve tedavisini planlayabilir.
2)  Sıklıkla karşılaşılan cerrahi problemlerinin tanısı ve tedavisini yapabilir
3)  Acil cerrahi prosedürlerin uygulanmasını (mesela göğüs tüpü, trakeostomi, LP, kan gazı alınması ve entübasyon gibi) pratik olarak öğrenerek kendisi uygulayabilir,
4)  Genel ortopedik sorunlar için alçı ve bandaj uygulamasını yapabilir
5)  Yaralara dikiş atabilir ve uygun yara bakımını yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik uygulama
2) Klinik uygulama
3) Klinik uygulama
4) Klinik uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, Seventh Edition , Judith Tintinalli J. Stapczynski, O. John Ma, David Cline, Rita Cydulka, Garth Meckler, McGraw-Hill Education / Medical; 7 edition (November 12, 2010), ISBN-13: 978-0071484800, ISBN-10: 0071484809

Acil Tıp Tanı ve Yöntemi, 2014, ÇUKUROVA NOBEL TIP KİTABEVİ, Salim Satar
Diğer Kaynaklar: Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, Seventh Edition , Judith Tintinalli J. Stapczynski, O. John Ma, David Cline, Rita Cydulka, Garth Meckler, McGraw-Hill Education / Medical; 7 edition (November 12, 2010), ISBN-13: 978-0071484800, ISBN-10: 0071484809

Acil Tıp Tanı ve Yöntemi, 2014, ÇUKUROVA NOBEL TIP KİTABEVİ, Salim Satar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 1
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 1
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 3
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 4
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 3
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 4
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 2
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 4
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 4
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 4
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 3
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Derse Özgü Staj 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Juri 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 198