Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL241 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Eğitim I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özel eğitim ve özel eğitimle ilgili temel kavramları ve özel eğitime ihtiyaç duyan grupların özelliklerini tanımaktır. Kaynaştırma, erken müdahale gibi kavramları tartışmak. Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik uygulanan öğretim teknik ve yöntemlerini kavramak, davranış problemlerine çözüm yolları bulabilmek, özel gereksinimli öğrencilerinin aileleri ile etkili iletişim kurabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Özel eğitim ve özel eğitimle ilgili temel kavramları ve özel eğitime ihtiyaç duyan grupların özelliklerini tanımaktır. Kaynaştırma, erken müdahale gibi kavramları tartışmak. Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik uygulanan öğretim teknik ve yöntemlerini kavramak, davranış problemlerine çözüm yolları bulabilmek, özel gereksinimli öğrencilerinin aileleri ile etkili iletişim kurabilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bir bakış ve ders içeriğinin anlatılması ve Özel Eğitime Giriş. | Ders slaytları |
2) | Özel Eğitim ve Özel Çocuk tanımlanması Özel Eğitim Personeli, Değerlendirme Süreci Kaynaştırma Eğitimi Özel Eğitimin Sınıflandırılması ve Özellikleri | Ders Slaytları |
3) | Otizm Spektrum Bozukluğu Otizmli Çocukların Değerlendirilmesi Otizmde Eğitim ve Terapi Yöntemleri Ayrık Denemeli Öğretim, İpucu Sunma ve Geri Çekme ile Öğretim, Şekil Verme, Fırsat Öğretimi Ödev: Makale taraması | Ders slaytları |
4) | Otizmle ilgili taranan makalelerin tartışılması / Tartışma metinlerinin yorumlanması | Ders slaytları |
5) | Farklı Gelişen Çocuklar(Öğrenme Güçlüğü, DEHB) Ödev: Makale taraması | Ders slaytları |
6) | DEHB ve Öğrenme Güçlüğü ile ilgili taranan makalelerin tartışılıp yorumlanması | Ders slaytları |
7) | BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) nedir, hazırlanma şekilleri, hazırlarken dikkat edilmesi gereken unsurlar Ödev: Bep örneklerini inceleyerek Bep hazırlama | Ders slaytları |
8) | Vize | - |
9) | UDA(Uygulamalı Davranış Analizi) nedir, özellikleri, ilkeleri, U-T-U zinciri. | Ders slaytları |
10) | Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) sunumu | Ders slaytları |
11) | Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) sunumu | Ders slaytları |
12) | Pekiştirme ve Pekiştirme Tarifeleri Ödev: Makale taraması | Ders slaytları |
13) | Taranan makalelerin tartışılması ve yorumlanması | Ders slaytları |
14) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders slaytları |
Diğer Kaynaklar: | Okul Öncesinde Özel Eğitim, Kök Yayıncılık Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM - İbrahim Diken |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |