İAED207 History of Spatial Design 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED207
Ders İsmi: History of Spatial Design 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANSU DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Antikite ile başlayıp Endüstri Devrimi ile son bulan tarihsel dönem aralığını kapsayan bir teorik arka planı, mimarlık tarihi özelinde öğrenciye aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Antik Dönem Mimarlığı ile başlayıp yirminci yüzyıl başı mimarlık ortamına kadar Avrupa Mimarlığı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Antik Dönem Mimarlığı ile başlayıp yirminci yüzyıl başı mimarlık ortamına kadar Avrupa Mimarlığı.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlık tarihinde genel kavramlar Yok
2) Antik Medeniyetler: Mezopotamya ve Antik Mısır Mimarlığı Yok
3) Antik Medeniyetler: Antik Yunan Mimarlığı Yok
4) Antik Medeniyetler: Antik Roma Mimarlığı Yok
5) Ortaçağ Mimarlığı: Erken Hıristiyanlık Bizans Yok
6) Ortaçağ Mimarlığı: Romanesk Gotik Mimari Yok
7) Tatil Yok
8) Rönesans Mimarlığı ve Maniyerizm Yok
9) Vize Yok
10) Barok Mimarlık ve Rokoko Mekan Yok
11) 18. ve 19. yy Mimarlık yaklaşımları Yok
12) Batı’da kentleşme tarihine genel bakış Yok
13) Art Nouveau Yok
14) Türk – İslam Mimarlığına genel bakış Yok
15) Final Sınavı Yok
16) final sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roth, L. (2014) Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınları
Kuban, D. Mimarlık Kavramları, YEM Yayın
Diğer Kaynaklar: Summerson, J. (2006) Mimarlığın Klasik Dili, Homer Yayınları
Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 4
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 30 90
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96