İAED251 Interior Architecture Environmental Design 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED251
Ders İsmi: Interior Architecture Environmental Design 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 9
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: ARCD102 - Design-2 | ARCD112 - Design-Communication Techniques-2 | IAED112 - Design Communication Techniques 2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sosyal Mekanlar – Kentsel İç Mekan Tasarımı
Temel kütle-hacim tasarım ilişki ve ilkelerinin kazandırılmasından
hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve
öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda;
1/100, 1/50 ölçekte; esnek, fonksiyonel ve değişip dönüşebilen bir kent iç mekânı tasarım kurgulanması

Proje stüdyosu kentsel iç mekanların(Urban Interiors) yeniden işlevlendirilmesini
hedeflemektedir. Kentsel boşluklar, sosyo-kültürel çevre göz önüne alınarak, kent sakinleri için sosyalleşebilme imkanı yaratan mekanlar olarak tasarlanacaktır. Tasarım sürecinde sosyal bir üretim alanı tanımlanması, üretim, sergileme gibi süreçlerin yanısıra kent ile ilişkisinin kesilmediği bir proje hedeflenmektedir. Tasarlanacak alanlarda karşılaşmalar, planlı etkinlikler, yaratıcı etkinlikler gibi aktivitelerin yapılmasına form ve işlev açısından olanak sağlanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu kapsamda mekânın fonksiyon şemalarının çıkarılması, oluşturulan
senaryoya uygun tek eylemler ile eylem alanlarının incelenmesi
Amaçlanır. Kütle-Mekan, Kütle- İnsan, İnsan- Mobilya, Mobilya- Mekân ilişkileri çalışılır. Kent dokusu ile mekanın tasarım karakterinin birleştirilmesi hedeflenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal Mekanlar Temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda; kentsel iç mekanların ve sosyal mekan ile mekan kurma kavramlarının anlaşılması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı YOK
2) Sosyal Mekanlar; Kentsel iç mekan kavramının tartışılması, yer kurma pratiklerinin tartışılması, .çalışılacak projelerin ve senaryonun saptanması, Mekânlarla ilgili araştırma dosyalarının içeriğinin verilmesi yok
3) Mekânlarla ilgili Senaryoların tanımlanması Sosyal Mekanlar; Eylem Alanlarının tanımlanması, maket ile kütle ilişkilerinin sorgulanması Mekânlarla ilgili araştırma dosyalarının içeriğinin verilmesi yok
4) 1/50 Ölçekli proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: Sosyal Mekanlar'Eylem Alanları'nın ve donatılarının çalışılması, Konut dolaşım alanlarının çalışılması 1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması Mekânlarla ilgili "Konsept Paftaları"nın değerlendirilmesi yok
5) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması Malzeme seçeneklerinin araştırılması yok
6) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. yok
7) sınav yok
8) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. yok
9) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Malzeme seçeneklerinin araştırılması yok
10) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Malzeme seçeneklerinin araştırılması yok
11) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Malzeme seçeneklerinin araştırılması Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması yok
12) Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun: 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Malzeme seçeneklerinin araştırılması yok
13) 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması yok
14) 1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi, Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması. Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * Neufert
* Haffele ve Hetticht mobilya aksesuarları kataloğu
* Human dimension and interior space
* Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri
Diğer Kaynaklar: Neufert
* Haffele and Hetticht furniture accessories catalog
* Human dimension and interior space
* Books on the subject, fairs and manufacturer company tours

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 3
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 40 240
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 261