Dersin Amacı: |
Sosyal Mekanlar – Kentsel İç Mekan Tasarımı
Temel kütle-hacim tasarım ilişki ve ilkelerinin kazandırılmasından
hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve
öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda;
1/100, 1/50 ölçekte; esnek, fonksiyonel ve değişip dönüşebilen bir kent iç mekânı tasarım kurgulanması
Proje stüdyosu kentsel iç mekanların(Urban Interiors) yeniden işlevlendirilmesini
hedeflemektedir. Kentsel boşluklar, sosyo-kültürel çevre göz önüne alınarak, kent sakinleri için sosyalleşebilme imkanı yaratan mekanlar olarak tasarlanacaktır. Tasarım sürecinde sosyal bir üretim alanı tanımlanması, üretim, sergileme gibi süreçlerin yanısıra kent ile ilişkisinin kesilmediği bir proje hedeflenmektedir. Tasarlanacak alanlarda karşılaşmalar, planlı etkinlikler, yaratıcı etkinlikler gibi aktivitelerin yapılmasına form ve işlev açısından olanak sağlanması beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu kapsamda mekânın fonksiyon şemalarının çıkarılması, oluşturulan
senaryoya uygun tek eylemler ile eylem alanlarının incelenmesi
Amaçlanır. Kütle-Mekan, Kütle- İnsan, İnsan- Mobilya, Mobilya- Mekân ilişkileri çalışılır. Kent dokusu ile mekanın tasarım karakterinin birleştirilmesi hedeflenir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı
|
YOK |
2) |
Sosyal Mekanlar; Kentsel iç mekan kavramının tartışılması, yer kurma pratiklerinin tartışılması, .çalışılacak projelerin ve senaryonun saptanması,
Mekânlarla ilgili araştırma dosyalarının içeriğinin verilmesi
|
yok |
3) |
Mekânlarla ilgili Senaryoların tanımlanması
Sosyal Mekanlar; Eylem Alanlarının tanımlanması, maket ile kütle ilişkilerinin sorgulanması
Mekânlarla ilgili araştırma dosyalarının içeriğinin verilmesi |
yok |
4) |
1/50 Ölçekli proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
Sosyal Mekanlar'Eylem Alanları'nın ve donatılarının çalışılması,
Konut dolaşım alanlarının çalışılması
1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması
Mekânlarla ilgili "Konsept Paftaları"nın değerlendirilmesi
|
yok |
5) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması
Malzeme seçeneklerinin araştırılması
|
yok |
6) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Ölçekli plan eskiz çalışmalarının yapılması
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
|
yok |
7) |
sınav |
yok |
8) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
|
yok |
9) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Malzeme seçeneklerinin araştırılması
|
yok |
10) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Malzeme seçeneklerinin araştırılması
|
yok |
11) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Malzeme seçeneklerinin araştırılması
Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması
|
yok |
12) |
Genel proje üzerinden, hazırlanan senaryoya uygun:
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Malzeme seçeneklerinin araştırılması
|
yok |
13) |
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması
|
yok |
14) |
1/50 Plan ve kesitlerin çizilmesi,
Perspektifler üzerinden ton ve renk çalışmalarının yapılması.
Tavan ve aydınlatma paftasının çalışılması |
yok |
15) |
final |
yok |
16) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
5 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
4 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
4 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
3 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
4 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
4 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
5 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
3 |