İAED252 Interior Architecture Environmental Design 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED252
Ders İsmi: Interior Architecture Environmental Design 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 9
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: İAED251 - Interior Architecture Environmental Design 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle, hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması, öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması, mekana uygun detay geliştirebilmesi amaçlanır.
Bu kapsamda; duvar, zemin, tavan, mobilya malzemelerinin yanı sıra servis, masa-sandalye oturum ve tipolojileri, renk-doku analizleri ve aydınlatma gibi konular içerir.
Dersin İçeriği: Öğrenciye temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle, hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması, öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması, mekana uygun detay geliştirebilmesi amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapı-İnsan, İnsan-Mobilya, Mobilya-Mekan ilişkileri çalışılır, Mevcut planda kafe ve çevresinin organizasyonunu içerir, Kafe çözümlenirken ek bir işlev ile ilişkilendirilmesi istenir, Bu işlevler ticari veya sanatsal nitelikte olacaktır. Çalışmalar 1/20 ölçekte detaylı mekân tasarım çalışmalarını içerir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi ve Anlatımı: Satış Çevresi Seçilen konu ile ilgili kurumsal kimlik araştırması yok
2) Proje planının seçilmesi 1/50 Ölçekli alternatifli plan çizimlerinin değerlendirme yok
3) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
4) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
5) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
6) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
7) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
8) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
9) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
10) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
11) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
12) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
13) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
14) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York.
"Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York.
Diğer Kaynaklar: "İç Mekân Tasarımı"; Ching, F.
"Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F
"Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F.
Haffele ve Hetticht mobilya aksesuarları kataloğu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 5
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 2
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 40 240
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 261