İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED310 | ||||||||
Ders İsmi: | Spatial Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı hem çevre hem de mekân psikolojisine ilişkin unsurları açıklayarak; bu unsurları insanların mekânları tecrübe edişi ve ortaya çıkan davranışları hem birey hem de toplum düzeyinde tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Çevresel ve mekansal psikolojiye ilişkin unsurları tanımlayabilme, Fiziksel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkilerinin, aynı çevrenin sosyal durumu ile olan ilişkisini açıklayabilme, Araştırma ve gözlem yetisini geliştirme, Örnek tasarımlar ve çözümler üzerinden kültürel, psikolojik ve fonksiyonel faktörlerin on mekan – insan etkileşimindeki rolünü algılayabilme, Tasarım sürecinde, insan faktörünün farklı çevrelerdeki davranış özelliklerini analiz edebilme yetisi kazanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Mekan/Çevre psikolojisi nedir? Çevre psikolojisinin temel ilkeleri, kökenleri. | yok |
3) | Çevrenin algılanması ve temsili: Çevresel algı | yok |
4) | Çevrenin algılanması ve temsili: Çevresel algı | yok |
5) | Zihinsel temsile ilişkin kavramlar: Mekansal imajlar, Çevresel farkındalık (biliş) | yok |
6) | Mekanın sosyal kullanımı: Kişisel alan ve mekan | yok |
7) | Alansallık ve alansallık deneyimleri | yok |
8) | sınav | yok |
9) | Kalabalık ve kalabalık algısını etkileyen faktörler | yok |
10) | tatil | yok |
11) | Mahremiyet: mahrem, yarı-mahrem ve kamusal mekanlar | yok |
12) | Çevresel tasarım süreci: Tasarımın farkında olma ve kararlara katılım | yok |
13) | Kullanıcı ihtiyaçları ve tasarım sürecindeki katkılarına olan duyarlılık | yok |
14) | Dönem sonu projesi | yok |
15) | final | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Göregenli, M. (2013). Çevre psikolojisi: İnsan Mekan İlişkileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi: İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Gifford. R. (2013). Environmental Psychology. Optimal Books: Canada |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 3 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 3 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 40 | 200 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 206 |