İAED310 Spatial Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED310
Ders İsmi: Spatial Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı hem çevre hem de mekân psikolojisine ilişkin unsurları açıklayarak; bu unsurları insanların mekânları tecrübe edişi ve ortaya çıkan davranışları hem birey hem de toplum düzeyinde tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Çevresel ve mekansal psikolojiye ilişkin unsurları tanımlayabilme,
Fiziksel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkilerinin, aynı çevrenin sosyal durumu ile olan ilişkisini açıklayabilme,
Araştırma ve gözlem yetisini geliştirme,
Örnek tasarımlar ve çözümler üzerinden kültürel, psikolojik ve fonksiyonel faktörlerin on mekan – insan etkileşimindeki rolünü algılayabilme,
Tasarım sürecinde, insan faktörünün farklı çevrelerdeki davranış özelliklerini analiz edebilme yetisi kazanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dönem boyunca hem çevre hem de mekân psikolojisine ilişkin unsurlardan bahsedilecektir. İnsanların mekânları tecrübe edişi ve ortaya çıkan davranışları hem birey hem de toplum düzeyinde tartışılacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Mekan/Çevre psikolojisi nedir? Çevre psikolojisinin temel ilkeleri, kökenleri. yok
3) Çevrenin algılanması ve temsili: Çevresel algı yok
4) Çevrenin algılanması ve temsili: Çevresel algı yok
5) Zihinsel temsile ilişkin kavramlar: Mekansal imajlar, Çevresel farkındalık (biliş) yok
6) Mekanın sosyal kullanımı: Kişisel alan ve mekan yok
7) Alansallık ve alansallık deneyimleri yok
8) sınav yok
9) Kalabalık ve kalabalık algısını etkileyen faktörler yok
10) tatil yok
11) Mahremiyet: mahrem, yarı-mahrem ve kamusal mekanlar yok
12) Çevresel tasarım süreci: Tasarımın farkında olma ve kararlara katılım yok
13) Kullanıcı ihtiyaçları ve tasarım sürecindeki katkılarına olan duyarlılık yok
14) Dönem sonu projesi yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Göregenli, M. (2013). Çevre psikolojisi: İnsan Mekan İlişkileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi: İstanbul
Diğer Kaynaklar: Gifford. R. (2013). Environmental Psychology. Optimal Books: Canada

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 4
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 3
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 40 200
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 206