İAED312 Interior Construction 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED312
Ders İsmi: Interior Construction 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İçyapı elemanlarının mekan tasarımı içinde estetik ve teknik açıdan değerlendirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: İç hacim yapı elemanlarından olan duvar kaplama-döşeme kaplama ve pencere çeşitlerinin ve konstrüksiyon yapılarının teorik anlatımları, araştırılması ve proje uygulama çalışmalarıyla sonuçlandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yapı içi elemanlarının (pencere, lambri) uygun konstrüksiyon, malzeme ve detay ilişkisini kurabilme becerisini kazandırabilme
2) Yapı içi elemanlarının (pencere, lambri) uygulama yöntemleriyle detaylandırma konusunda yetkinlik kazandırabilme
3) Yapı içi elemanlarını (pencere, lambri) projelendirebilme, detaylandırabilme ve mevcut projeleri okuyabilir hale gelebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı yok
2) Düşey Sirkülasyon Elemanları, Merdivenin Tasarımsal Önemi ve Yer Seçimi, Merdiven Tipleri ve Merdiveni Oluşturan Elemanlar ve Rampa hesapları (Teorik Anlatım) yok
3) Merdivenin taşıyıcı sisteminin kurgulanması ve Malzeme Bilgisi (Betonarme, Ahşap, Metal merdivenler) (Teorik Anlatım ve Uygulama) yok
4) Merdiven Dengelemesi – Merdiven Hesabı (Teorik Anlatım ve Uygulama) Yok
5) Merdiven Kaplama Malzemeleri – Döner Merdivenler (Teorik Anlatım ve Uygulama) yok
6) Merdiven Kaplama Malzemeleri ve İlk Basamak, Son Basamak detayları (Teorik Anlatım ve Uygulama) (küpeşte, parapet) yok
7) Özgün Merdiven Tasarımı ve Hesaplaması (Uygulama) yok
8) Vize Sınavı yok
9) Duvardan Zemin ve Tavan Geçişleri – (Teorik anlatım ve Uygulama) (Süpürgelikler, bağlantı elemanları, dialatasyon, detay kapatma, saklama ) yok
10) Duvardan Zemin ve Tavan Geçişleri (Teorik anlatım ve Uygulama) (Standart, strüktürel ve alternatif geçişler) (Birleşim Detayları) yok
11) Duvardan Zemin ve Tavan Geçişleri – (Teorik anlatım ve Uygulama) (Köşebentler, çektirmeler, finishing profiller, kapama, lambri) yok
12) Tavan ve Kolon Kiriş Birleşimleri (Teorik anlatım ve Uygulama) Kolon – Kolon, Kolon – Zemin ve Kolon – Tavan Geçişleri(Kiriş – Bölücü Duvar, Kiriş – Tavan ve Kiriş – Kiriş Geçişleri) yok
13) Özel detaylar (Teorik anlatım ve Uygulama ) (süzgeç, havalandırma, aydınlatma) yok
14) Özgün Çözümler (Uygulama) yok
15) Özgün Çözümler (Uygulama) yok
16) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "İnce Yapı", Demirarslan Ü, MEB Yayınları
* “Kapılar 1-2: Hafif Bölmeler”, İzgi, U., Batum Aysel,B. YEM Yayınları,
2003, İstanbul.
* "Construction Drawings and Details for İnteriors", Kilmer, W.O., Kilmer, R. 2003
Diğer Kaynaklar: Construction Drawings and Details for İnteriors", Kilmer, W.O., Kilmer, R. 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 3
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Küçük Sınavlar 1 30 30
Ara Juri 1 30 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 86