Dersin Amacı: |
Öğrenciye temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle, hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması, öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması, mekana uygun detay geliştirebilmesi amaçlanır.
Bu kapsamda; duvar, zemin, tavan, mobilya malzemelerinin yanı sıra servis, masa-sandalye oturum ve tipolojileri, renk-doku analizleri ve aydınlatma gibi konular içerir. |
Dersin İçeriği: |
Proje 3 stüdyosunda öğrencilerden, yeni pazarlama stratejilerine cevap verecek bir mağaza tasarlamaları beklenmektedir. Günümüzde tüketim alışkanlıkları ve kullanıcı beklentilerinin değişmesiyle birlikte; pazarlama stratejileri de değişmektedir. Lüks markaların, marka imajını güçlendirmek için geliştirdiği pazarlama stratejilerinden birisi olan Flagship Mağazalar, alışveriş yapma sürecini eğlence ve deneyim üzerinden kurgulamaktadır. Bu yeni nesil mağazacılığın amacı, marka kimliğinin, müşteriler için yenilikçi ve akılda kalıcı bir şekilde deneyimlenmesi olup, mağazanın, markaların çeşitli tanıtım etkinliklerinin de yapılabileceği bir alan haline getirilmesidir. Ürün satışının, üründen çok deneyim üzerinden kurgulandığı bir mağazacılık anlayışında yeni nesil mağazalar özellikle “flagship store”lar nasıl mekansallaşabilir sorusuna öğrencilerin seçtikleri markalar üzerinden iç mimari çözümler bulmaları hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra sembol bir mağazanın kent dokusuna ve deneyimine nasıl entegre olduğunu da incelemeleri beklenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu Seçimi ve Anlatımı: Satış Çevresi
Seçilen konu ile ilgili kurumsal kimlik araştırması
|
yok |
2) |
Seçilen markanın araştırılması, marka ile uyumlu kavram konsept geliştirme
1/50 Ölçekli alternatifli plan çizimlerinin değerlendirilmesi |
yok |
3) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları |
yok |
4) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları |
yok |
5) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları |
yok |
6) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları |
yok |
7) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları |
yok |
8) |
Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi |
yok |
9) |
Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi |
yok |
10) |
ara jüri |
yok |
11) |
1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma |
yok |
12) |
1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma |
yok |
13) |
1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya - hacim tasarımı ve detaylandırma |
yok |
14) |
1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya - hacim tasarımı ve detaylandırma |
yok |
15) |
final |
yok |
16) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
5 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
3 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
3 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
3 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
2 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
5 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
3 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
3 |