İAED351 Interior Architecture Environmental Design 3İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED351
Ders İsmi: Interior Architecture Environmental Design 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: İAED252 - Interior Architecture Environmental Design 2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle, hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması, öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması, mekana uygun detay geliştirebilmesi amaçlanır.
Bu kapsamda; duvar, zemin, tavan, mobilya malzemelerinin yanı sıra servis, masa-sandalye oturum ve tipolojileri, renk-doku analizleri ve aydınlatma gibi konular içerir.
Dersin İçeriği: Proje 3 stüdyosunda öğrencilerden, yeni pazarlama stratejilerine cevap verecek bir mağaza tasarlamaları beklenmektedir. Günümüzde tüketim alışkanlıkları ve kullanıcı beklentilerinin değişmesiyle birlikte; pazarlama stratejileri de değişmektedir. Lüks markaların, marka imajını güçlendirmek için geliştirdiği pazarlama stratejilerinden birisi olan Flagship Mağazalar, alışveriş yapma sürecini eğlence ve deneyim üzerinden kurgulamaktadır. Bu yeni nesil mağazacılığın amacı, marka kimliğinin, müşteriler için yenilikçi ve akılda kalıcı bir şekilde deneyimlenmesi olup, mağazanın, markaların çeşitli tanıtım etkinliklerinin de yapılabileceği bir alan haline getirilmesidir. Ürün satışının, üründen çok deneyim üzerinden kurgulandığı bir mağazacılık anlayışında yeni nesil mağazalar özellikle “flagship store”lar nasıl mekansallaşabilir sorusuna öğrencilerin seçtikleri markalar üzerinden iç mimari çözümler bulmaları hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra sembol bir mağazanın kent dokusuna ve deneyimine nasıl entegre olduğunu da incelemeleri beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran proje dersidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yapı-İnsan, İnsan-Mobilya, Mobilya-Mekan ilişkileri çalışılır, Mevcut planda mağaza organizasyonunu içerir, Mağaza çözümlenirken ek işlev olarak mekansal anlamda bir deneyim alanı da kurgulanması beklenilmektedir. Bu işlevler seçilen markanın kimliğiyle ve ürünleriyle uyumlu bir şekilde geliştirilmiş olmalıdır. Çalışmalar 1/20 ölçekte detaylı mekân tasarım çalışmalarını içerir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi ve Anlatımı: Satış Çevresi Seçilen konu ile ilgili kurumsal kimlik araştırması yok
2) Seçilen markanın araştırılması, marka ile uyumlu kavram konsept geliştirme 1/50 Ölçekli alternatifli plan çizimlerinin değerlendirilmesi yok
3) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
4) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
5) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
6) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
7) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
8) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
9) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
10) ara jüri yok
11) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
12) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
13) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya - hacim tasarımı ve detaylandırma yok
14) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya - hacim tasarımı ve detaylandırma yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York. * "Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York.
Diğer Kaynaklar: İç Mekan Tasarımı"; Ching, F. * "Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F. * "Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 3
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 3
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 3
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 40 280
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 301