İAED352 Interior Architecture Environmental Design 4İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED352
Ders İsmi: Interior Architecture Environmental Design 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 11
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: İAED351 - Interior Architecture Environmental Design 3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran proje dersidir.
Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün projelerin oluşturulması. Üretilebilir nitelikte mobilya ve donatı elemanları tasarlanabilmesi ve projenin mekan ve mobilya ölçeğinde 2-3 boyutlu olarak sunulabilmesi.

Dersin İçeriği: Günümüz ofis anlayışında, çalışma süresinin ve gündelik yaşamın birbirinden ayrı süreçler olmadığı, ofislerin çalışanların zamanlarının büyük çoğunu geçirdikleri ve yaşamsal önemi olan mekanlar oldukları düşünceleri yer almaktadır. Proje 4 stüdyosunda öğrencilerden, günümüz
çalışma pratiklerine cevap verecek bir ofis tasarlamaları hedeflenmektedir. Ofis tasarımları, şirketin niteliğine, organizasyonel yapısına, çalışma koşullarına göre çeşitlilik göstermektedir.
Büyük şirketlerin, marka imajını yansıtmak için en önemli alanlarından bir tanesi merkez ofisleri, “headquarter”larıdır. Merkez ofisin, kent ve özellikle
Odakule yapısıyla entegrasyonu, ofis tasarım sürecinde yarı açık ve kapalı alanlarda ele alınması ana tasarım kurgusu olarak kullanılması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran proje dersidir.
2) Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün projelerin oluşturulması. Üretilebilir nitelikte mobilya ve donatı elemanları tasarlanabilmesi ve projenin mekan ve mobilya ölçeğinde 2-3 boyutlu olarak sunulabilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi ve Anlatımı: Kurumsal Ofis ProjesiSeçilen konu ile ilgili kurumsal kimlik araştırması yok
2) Proje planının seçilmesi yok
3) Proje planının seçilmesi yok
4) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
5) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
6) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
7) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları yok
8) sınav yok
9) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
10) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması – Eskiz Maket Çalışması – Malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
11) tatil yok
12) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
13) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
14) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York.
Diğer Kaynaklar: * "Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 4
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 2
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 50 300
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 321