İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED411 | ||||||||
Ders İsmi: | Environmental Effects on Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapılı çevre yaklaşımları genelinde bireylerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemeler ve tasarım çözümleri üretmek ve bu konuda yaratıcı düşünce tabanı oluşturmak |
Dersin İçeriği: | Bu ders çerçevesinde sözü geçen çevre kavramı hem doğal, hem sosyal, hem de yapılı çevreyi ve bunların tasarım uzantılarını kapsamaktadır. Ders kapsamında çevreyle ilgili hem farklı bireysel perspektif ve değerlendirmelere, hem de kolektif izlenim ve değerlendirmelerin önemine vurgu yapılacaktır. Yapılı çevre yaklaşımları genelinde ev, okullar, ofis alanları gibi farklı türlere ve bu türler özelinde bireylerin farklı ihtiyaçlarına değinilecektir. Doğal çevre alanları, sınırlı doğal kaynakların yönetimi ve sürdürülebilir çevre vurgusu da dersin bir diğer önemli yapı taşını oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Çevre kavramı: Yapılı çevre, doğal çevre, sosyal çevre, çevre merkezli yaklaşımlar | yok |
3) | Çevreyle ilgili tutum ve yaklaşımlar: Bireysel çevre değerlendirmeleri | yok |
4) | Çevreyle ilgili kolektif izlenim ve değerlendirmeler | yok |
5) | Yapılı çevre yaklaşımları: Özel yaşam alanları: Ev | yok |
6) | Eğitim alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme | yok |
7) | Ofis alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme | yok |
8) | VİZE SINAVI | yok |
9) | Sağlık tesisleri ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme | yok |
10) | Kamuya açık alanlar: Hükümet binaları,bankalar, karakollar ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme | yok |
11) | Eğlence ve rekreasyon alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme | yok |
12) | Daha fazla yaşanabilir mekan tasarımı: Toplumsal tasarım | yok |
13) | Dönem projesi sunumu | yok |
14) | Dönem projesi sunumu | yok |
15) | FİNAL PROJESİ TESLİMİ Tarihler daha sonra ilan edilecektir. | yok |
16) | FİNAL PROJESİ TESLİMİ Tarihler daha sonra ilan edilecektir. | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dünya Sağlık Örgütü (2006). Kentsel çevrede fiziksel aktivite ve aktif yaşamın desteklenmesi. WHO: Kopenhag. Kuban, D. (1998). Mimarlık kavramları. YEM: İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Dünya Sağlık Örgütü (2006). Kentsel çevrede fiziksel aktivite ve aktif yaşamın desteklenmesi. WHO: Kopenhag. Kuban, D. (1998). Mimarlık kavramları. YEM: İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Ders | |
Ödev |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 40 | 160 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 166 |