İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED412 | ||||||||
Ders İsmi: | Universal Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı evrensel tasarıma ilişkin kavram ve ilkeleri anlamaya çalışmaktır. Evrensel tasarım yaklaşımının toplumun geneline, kapsayıcı ve dahil edici bir tavırla, ne şekilde fayda sağlayacağını bulmak ve engelliler için tasarım dersin bir diğer amacını oluşturur. |
Dersin İçeriği: | Gerçek dünyaya dair her türlü evrensel tasarım çözümü ve insan becerilerinin geniş kapsamı ders çerçevesinde tartışılacaktır. Bunların yanı sıra engelliler ve her türlü insan ırkının çeşitliliğine vurgu yapılarak, evrensel tasarım yoluyla bu çeşitlilik ve farklı çevreler için maksimum ulaşılabilirlik sağlamanın önemi ders boyunca vurgulanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Evrensel tasarım tarihine genel bir bakış | yok |
3) | İnsan becerilerinin kapasitesi: Bilişsel kapasite, görme, duyma ve konuşma | yok |
4) | Kol işlevi, el işleri ve kapasitelerinin tasarım sürecine etkileri | yok |
5) | Beden işlevleri kapasitelerinin tasarım sürecine etkileri | yok |
6) | Hareketlilik (mobility) kapasitelerinin tasarım sürecine etkileri | yok |
7) | Evrensel tasarım ilkeleri (7 ilke ve yönergeler) | yok |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | Evrensel tasarım ilkeleri (7 ilke ve yönergeler) | yok |
10) | Evrensel tasarım uygulama örnekleri | yok |
11) | Bahar Tatil | yok |
12) | Dönem projesi uygulama ve kritikleri | yok |
13) | Dönem projesi uygulama ve kritikleri | yok |
14) | Dönem projesi uygulama ve kritikleri | yok |
15) | Dönem projesi sunumu | yok |
16) | FİNAL/Proje rapor teslim | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | The Center for Universal Design (1998). The Universal Design File |
Diğer Kaynaklar: | The Center for Universal Design (1998). The Universal Design File |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 3 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 5 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 4 |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 40 | 160 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 166 |