İAED452 Graduation Projectİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED452
Ders İsmi: Graduation Project
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 18
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: İAED451 - Interior Architecture Environmental Design 5
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Konu anlatımı sonrasında öğrenci, sınıf ortamında araştırma görevlisi ve dersi yürüten öğretim elemanı gözetiminde projesini uygulamalı olarak yapar. Ders planında sunulan haftalık konulara göre öğrencinin sınıf içi çalışmasının her hafta artı – eksi olarak raporu tutulur. Öğrenci genel değerlendirme için jüri üyelerinden görüş alır. Belirtilen haftalarda jüri değerlendirmesi yapılır.
Dersin İçeriği: yok

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün bitirme projelerinin oluşturulması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme Projesi çalışma programı hakkında bilgilendirme yok
2) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
3) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
4) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
5) jüri yok
6) jüri yok
7) sınav yok
8) Sınıf İçi Uygulama yok
9) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması ve eskiz maket çalışması sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
10) tatil yok
11) Jüri Değerlendirmesi yok
12) Jüri Değerlendirmesi yok
13) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
14) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York.
Diğer Kaynaklar: * "Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 3
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 3
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 2
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 2
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 59 531
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 552