İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED452 | ||||||||
Ders İsmi: | Graduation Project | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
İAED451 - Interior Architecture Environmental Design 5 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Konu anlatımı sonrasında öğrenci, sınıf ortamında araştırma görevlisi ve dersi yürüten öğretim elemanı gözetiminde projesini uygulamalı olarak yapar. Ders planında sunulan haftalık konulara göre öğrencinin sınıf içi çalışmasının her hafta artı – eksi olarak raporu tutulur. Öğrenci genel değerlendirme için jüri üyelerinden görüş alır. Belirtilen haftalarda jüri değerlendirmesi yapılır. |
Dersin İçeriği: | yok |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme Projesi çalışma programı hakkında bilgilendirme | yok |
2) | Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
3) | Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
4) | Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
5) | jüri | yok |
6) | jüri | yok |
7) | sınav | yok |
8) | Sınıf İçi Uygulama | yok |
9) | Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması ve eskiz maket çalışması sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
10) | tatil | yok |
11) | Jüri Değerlendirmesi | yok |
12) | Jüri Değerlendirmesi | yok |
13) | 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
14) | 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. | yok |
15) | final | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | * "Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York. |
Diğer Kaynaklar: | * "Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 3 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 3 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 2 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 2 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 7 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 59 | 531 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 552 |