Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
e ve rendering’e giriş
• İleri modelleme ve rendering’e giriş
• Sunuma yönelik modelin detaylandırılması
• Render yöntemlerinin anlatılması
• Ortam ışığının sade model üzerindeki etkileri |
- |
2) |
• İleri modelleme: küçük objeler
• Obje ebatlarına göre gerçekçi malzeme boyutlandırması
• Objenin muhteviyatına göre seçilmesi gereken açılar
|
- |
3) |
• İleri modelleme
• İleti modeleme teknikleri
|
- |
4) |
• İleri modelleme: büyük objeler
• Obje ebatlarına göre gerçekçi malzeme boyutlandırması
• Objenin muhteviyatına göre seçilmesi gereken açılar
|
- |
5) |
• İleri modelleme
• İleri modelleme çalışması
|
- |
6) |
• İleri modelleme: karmaşık sistemler
• Karmaşık sistemlerde modelleme teknikleri
|
- |
7) |
• Rendering: ışık – gölge bilgisi
• Ortam ışığının ayarlanması
• Noktasal aydınlatmanın anlatılması
• Hacmin ortaya çıkması için gölgenin kullanılması
• Direkt ve dolaylı ışık kaynaklarının bir arada kullanılması
|
- |
8) |
• Rendering: ışık – gölge bilgisi
• Ortam ışığının ayarlanması
• Noktasal aydınlatmanın anlatılması
• Hacmin ortaya çıkması için gölgenin kullanılması
• Direkt ve dolaylı ışık kaynaklarının bir arada kullanılması
|
- |
9) |
ara sınav |
- |
10) |
• Rendering: fotoğraflardan yararlanma
• Mevcut fotoğrafların sahneye entegrasyonu
• Ortam yaratma
|
- |
11) |
Rendering: mevcut modeller
Mevcut modeller üzerinden render alma teknikleri
Uygulama çalışmasının yapılması
|
- |
12) |
• Rendering: global aydınlatma ve atmosfer etkisi
• Atmosfer etkisi ve derinlik algısının render a yansıtılması
• Render için mercek seçimleri
• Render için netlik derinliğin anlatılması
|
- |
13) |
• Rendering
• Mevcut modeller üzerinden tam kapasiteli render alınması
• Render sürelerinin ayarlanması
• Çoklu render kavramının anlatılması
|
- |
14) |
• Pafta düzenleme ve sunum
• Pafta düzeninin anlatılması
• Paftanın hakim renklerin kıstaslarının anlatılması
• Model üzerinden teknik resim çıkarma
• Teknik resim üzerinde ölçülendirme yapma
• Final ürünü değişik formatlarda sunma
|
- |
15) |
Dersin değerlendirilmesi
Rhino çizim teknikleri
|
- |
16) |
final |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi |
5 |
2) |
Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. |
2 |
3) |
Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. |
2 |
4) |
Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi |
4 |
5) |
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme |
5 |
6) |
Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme |
5 |
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
5 |
8) |
Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
4 |