TIP423 Kadın Hastalıkları ve Doğumİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP423
Ders İsmi: Kadın Hastalıkları ve Doğum
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
10 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı obstetrik ve jinekolojik bakımın temel yetkinliklerini tanımaya yönelik klinik tecrübe ve bilgi birikimini sağlamaktır. Kadın hastalıkları ve doğum sadece hastaların üreme gereksinimleri ile ilgili değil, aynı zamanda kadınların temel ve koruyucu bakım gereksinimleri ile de ilgilenilmesini sağlar. Öğrencilere kadın sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri kazandırır
Dersin İçeriği: Klinik Uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gebelik sürecini, ortaya çıkan fizyolojik değişiklikleri özetler.
2) Gebe takibini anlatır, riskli gebelik kavramını açıklar.
3) Sık karşılaşılan gebelik ve doğum komplikasyonlarını, bunların yönetimindeki temel prensipleri özetler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel jinekolojik muayene yapar.
2) Akut karın nedenleri içersinde jinekolojik kökenli olanları tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Spontan, operatif vajinal ve sezaryenle doğum endikasyonlarını sayar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Jinekolojik kanserlerin belirti ve bulgularını ve erken tanı için tarama yöntemlerini sayar.
2) Üreme endokrinolojisi ile ilgili temel mekanizmaları açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Uygulamalar
2) Klinik Uygulamalar
3) Klinik Uygulamalar
4) Klinik Uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Netter's Obstetrics, Gynecology and Women's Health, 2008, SMITH, Elsevier Publishing
ISBN: 9781416056836

Textbook of Gynecology, Larry Copeland, Elsevier Publishing, ISBN: 9780721655529

Lecture Notes: Obstetrics and Gynaecology, 3rd Edi, 2008, Hamilton-Fairley, Wiley Publishing, ISBN: 9781405178013
Diğer Kaynaklar: Netter's Obstetrics, Gynecology and Women's Health, 2008, SMITH, Elsevier Publishing
ISBN: 9781416056836

Textbook of Gynecology, Larry Copeland, Elsevier Publishing, ISBN: 9780721655529

Lecture Notes: Obstetrics and Gynaecology, 3rd Edi, 2008, Hamilton-Fairley, Wiley Publishing, ISBN: 9781405178013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

7

6

8

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 1
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 1
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 3
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 4
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 3
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 4
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 3
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 4
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 3
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 3
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 4
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 3
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 8 96
Uygulama 12 8 96
Derse Özgü Staj 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Sunum / Seminer 8 2 16
Proje 2 4 8
Rapor Teslimi 2 2 4
Juri 4 2 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 294