Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP535 | ||||||||
Ders İsmi: | Göz Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kursun amacı, tıp öğrencilerine, gerek yaygın görünen göz problemleri ve etiolojileri; gerekse de daha nadir görülen ama hayatı veya görmeyi etkileyebilecek durumların göz bulguları hakkında yeterli oftalmolojik bilgiyi kazandırmaktır. Bu kurs, pek çok göz hastalığı, sistemik hastalıklar ve gözle ilişkileri, basit medikal ve cerrahi tedaviler ile oküler aciller konusunda bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Ön koşullar: TIP401, TIP402, TIP403, TIP404, TIP405, TIP406, TIP407, TIP408, TIP409 |
Dersin İçeriği: | Bu stajın sonunda öğrenciler: Sık görülen oftalmik sorunları tanır ve doğru yaklaşımı yapar Oküler acillere veya travmaya hızlıca tanı koyarak ilk müdahaleyi yapar Bu belge güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır. Belge Doğrulama Kodu: Belge Doğrulama Adresi: https://www.turkiye.gov.tr/istanbul-okan-universitesi Sık görülen oftalmik bulgularla gelen kişide ayırıcı tanıyı sistemik bir biçimde yapar Göz doktoruna acil başvuruyu gerektiren oftalmik durumların ayrımını yapar Sık görülen göz semptomları ile başvuran hastada doğru hikaye alma ve fizik muayeneyi gerçekleştirebilme yetisini kazanır Ayırıcı tanı ve tedavi planı ortaya koyar İstenecek tetkikleri planlar ve yorumlayabilir İstenen tetiklerin ve tedavi seçeneklerinin risk ve faydalarını tanımlayabilir Oftalmolojik durumlarla ilgili temel tanısal ve prosedürel becerileri gösterebilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik uygulama | - |
2) | Klinik uygulama | |
3) | Klinik uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Clinical Ophthalmology, Kanski, 5th Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 1 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 2 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 3 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 5 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 5 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 4 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 5 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 4 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 3 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 4 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Derse Özgü Staj | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |